אנטישמיות

עמוד:87

המסיבות של תוצאה יותר הם וכדומה רצח שגניבה, נאמר, סוציולוגיה על ספר בבל יבסס שמישהו קרה, לא עדיין אולם הבודד . האדם של הרע רצונו של מאשר הסוציאליות להענישו . ויש אשם הוא מפשע . חף הוא הבודד הגנב או שהרוצח טענה, כך על היתה וחובה היו פושעים פטליורא, של שלטונו בימי יהודים שרצחו הפוגרומים, עורכי העובדה, אף ועל הצבא ומפקד הממשלה ראש היותו אףעל הענישם לא פטליורא להענישם . במקרה אין הימים דברי של לפילוסופיה תמימות . שנתיים במשך פסקו לא שהפוגרומים לגבי היהודי, העם לגבי לסלחה שאין עבירה עבר כזה וצבא ממשלה ראש ערך . כל זה כולה . האנושות וכלפי האוקראיני העם ) 276 עם׳ ״בסער״, כרך , 1927 והפוגרומים״, ( ״פטליורא ¥ דברים" של "האנטישמיות ג□ נובעת — ז׳בוטינסקי הודה — אחרון בחשבון יחס תיאר הוא קרה, הסתכלות תוך בני-אדם . של מסויי□ סובייקטיווי מיחס אך עוקצה, אתממנה ליטול אולי שניתן כמחלת-רוח, ליהודים, העויין זה, : כליל לרפאה ניתן לא השנוא, לגזע להזיק מתמיד צורך פעילה, משטמה היא בני-האדם של האנטישמיות שכזה וסאדיסטי תוקפני שהלך-רוח ברור, ברגליים . ונרמס מתפתל לראותו להשפילו, מן הציבור ; של בינוני וחבר חבר כל בלב בנקודת-הרתיחה לעולם שיישאר אי-אפשר ואפילו ותנומת-חורף, — התפרצות תקופות ושפל, גאות תקופות לו שתהיינה ההכרח הולך הרוב ; חריפותו בכל בראש, העומדים של מיעוט, רק אותו מפגין לשיא-תוקפו בהגיע בני-האדם" של שה״אנטישמיות מכינו המשעשע . המחזה על ומתענג בענוותנות אחריהם של קורטוב מתוך בה להילחם לפעמים אפשר הרי במידת-מה, גמיש אופי בעלת היא מפליא בכישרון המחוננת אומה — שהגרמנים לצפות, יסוד יש למשל, כך, הצלחה . אנטישמיותם, מידת את יפחיתו — גאוניות לידי המגיע כישרון — קיבוצית לצייתנות . . . כךעל משיצטוו שאט-הנפש יהיה הזאת . השנאה של הוולקאני בלהט פאתולוגי דבר-מה יש כי דומה כשלעצמו הנושא כי ברור הרי — מנשוא כבדים ישראל פשעי יהיו ; שיהיה כמה חזק הגזעי חשד, בהכרח מתעורר והנה שכזו . מסופת-מערבל קטן אחוז אפילו להצדיק כדי בו אין : כוח-משיכה על גם אלא בלבד, דוהה כוח על לא לסף-ההכרה מתחת מבוסם הזה שהיחס אי-יכולתה — הוא' זו וולקאנית אנטישמיות בשביל האופייני הקו הסאדיסטים . כמשפט צריכים, הנאצים היו הגיונית מבחינה לה . הדומות אחרות שאיפות או הציונות, את להעריך יותר סייעו הם למעשה : מגרמניה היהודים להוצאת המכוונת תנועה כל לעודד לכאורה, היו שהן אף-על-פי בארץ-ישראל, היהודים נגד המהומות לליבוי אחרת ממשלה מכל או אנגולה, או אוגאנדה, הוכרזו שאילו ברור, ההמונית . היציאה את לעכב רק עשויות נשארת הנאצים עמדת היתה ארץ-ישראל, במקום היהודים, בשביל לאומי כבית מינדאנאו הוא בתנ״ך מצרים יציאת על הסיפור ; טרפו את לאבד רוצה אינו הסאדיסט שהיא . כמו אנטישמיות 87

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר