אנגליה

עמוד:83

שיתוף מתוך הרוחני במובן בכלל שקיבלנו או שלמדנו דבר, למצוא ואין . . . כמעט ענקי ניסיון בעלת וגושאת-תרבות, גדולה אומה הם הרי השני . התנ״ך עם עם העבודה לומדים שאנו במה כולו בעולם מפורסמים אנו הרי היהודים, ואנו, המשק ; שטחי בכל עד אפילו יתר-על-המידה, אפילו — השכן של מנהגיו את לעצמנו מסגלים דווקא תמיד, שאין שלנו, הענקית ההתפתחות בכל בארץ-ישראל, כאן, ואילו . . . עיוורת התבוללות כדי של אפילו אנגלית, עזרה של אנגלית, השפעה של צל אפילו לגלות אי-אפשר דוגמה, לה . . . ! ״ ״לא-תעשה של העצות — מעולם חסרו שלא שליליות, לעצות פרט — אנגלית עצה האכזבות כל ולמרות גדולים, קזילו׳ביזטורים הייתם לפנים גדולה, אומה אתם ג׳נטלמבים, לאומה אותנו שהפכה באלפור, הצהרת ובעד לכם ; אויבים ביהדות אין לנו, שגרמתם אףדעתכם על הדבר עולה אין כלום אבל לנצח . לכם אסירי-תודה נהיה בעולם, שהוכרה מי המדינה את לנהל היה צריך ובעצם השני, במקום עומדים אתם שבארץ-ישראל פעם, בפעולה ? צרה ועינו הצד מן שמסתכל מי ולא ופועל, שיוצר ) 1934 . 5 . 9 ״הירדן״, התנ״ך״, עמי ( ״שני ¥ שהיהודים החריפה, הביקורת היתה לשאת ( , יכלו לא שהאנגלי□ הדברים, אחד הבריטית האדמיניסטראציה על למתוח לפעמי□ העזו האינטליגנציה" "בני נחותי- ילידים של בדעת□ עולה היה שלא דבר — פקידיה ועל בארץ-ישראל מצא ז׳בוטינסקי במושבותיהם . הבריטי□ הסכינו עליה□ שלשליטה תרבות, להפגין זאתוע□ אדמיניסטראציה בהלכות פרק הבריטים את ללמד הזדמנות : הלאומית גאוותו את הנציב מעלתו הוד כעת חושב מה גרידא : פסיכולוגית שאלה היא השנייה השאלה קדומים משפטים בעלי הם מחוכמת, פוליטית ציוויליזאציה של עם האנגלים, העליון ? חוצפה כשמתגלעת במושבות : פקידיהם את לבקר מעז זר כאשר למשל, ילדים . כשל כוונה בכך שיש "אישית", התקפה שזוהי המצוי, האנגלי לעצמו משער כזאת, נוראה יפה : מנהג לאנגלים להם יש בביתם, אצלם, כי שוכח, ואגב, פקיד "להעליב" רוצה שאתה מתפרש, זה אין אך הפוליטי, במובן לבלתי-מתאים אותי לחשוב יכול אתה שגם מאמין, הוא אין אך שוכח, איננו הוא יותר : נכון או, בי . לפגוע או אותי להעליב כזה . מנהג אפשרי פראים זרים בין היתה כבר נולדתם, טרם שנים כאלף ואולם גדול, תרבותי עם אתם האנגלים, רבותי את התמצית, את מהן ולהסיק דעות מיני כל לשמוע ולמדנו פומבדיתא, סורא, יבנה, לנו בן משה שאף לקרוא, למדתם שאתם קודם רב זמן הדבר ונכתב כתוב, ובספרינו האמת . מכם, ללמוד צריכים היהודים שאנחנו רבים, דברים יש המריבה . במי חטא חטא עמרם פוליטית אחריות לבין אחד מצד האדם כבוד בין להבדיל החכמה, אולם ; האנגלים רבותי ­ היומ מחיינו גם ולפעמים מספרינו לשאוב עדיין אתם יכולים — שני מצד אידיאית או ) 1936 . 5 . 5 ״הירדן״, תשובה״, ללא אחדות ( ״שאלות יומיים . אנגליה 83

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר