אלף־בית חדש

עמוד:71

משירת שלנו, הלאומית הספרות כל את ותכירו עברית כולכם תדברו בתים, ולבנות אדמה והלאה . מכם התקווה תהיה תדעו, לא לירות ואילו ושלונסקי, המאירי אביגדור עד דבורה המציאות אלינו מדברת שבה הלשון זו התקווה . שתהיה אפשר — לירות תדעו אם אולם האחרונות השנים חמש-עשרה של הניסיון — ילדינו ושל שלנו ימינו של ההיסטורית כל : אדם לכל מובן זה דבר עלינו . הבאות השנים, עשרים או חמש-עשרה, של והסיכויים של לעומקן לרגע לרדת מוכשר זה גוי אם גוי, וכל יהודי כל לציונות, מתנגד וכל ציוני היריות של שהאלף-בית בין יוצא-מן-הכלל, בלי כולם כולם, ; היהודיות הלאומיות הבעיות או הזה, האלף-בית של דינו את לקבל מסכימים שהם בין לא ; או בעיניהם, חן מוצא לירות הידיעה מדינית, להתחדשות התנאים שמכל מבינים, כולם בו . להילחם אומר שגמרו ביותר . החשוב התנאי לצערנו היא יודע הנני ודחוק ! אצלנו חשוך כמה אני, יודע צר . והחדר אש, לוחשת הכירה . . . על אף על — אפשרות כל אין לתשעים החדש, האלף-בית לימוד על החולמים מאה שמבין איננו הגוי ואולי זמן, חסר אמצעים, אין זו : שאיפתם לממש — ביותר הטוב רצונם גם החדש, האלף-בית את לדעת חייב במצבנו שעם ההכרה גם דבר ! אין מרשה . . . פעמים לי לומר אתם יכולים הם . חשובים — ליריות הגעגועים יריות, של הפסיכולוגיה העם של בריא אינסטינקט זהו : אגן עמדתי על ואני רוחני, מיליטאריזם זהוכי אין-ספור, — שילמנו יקר מחיר איזה זאת ) , לשכוח לקורא לו ( ואל זוכר ואני כשלנו . במצב הנמצא לירות" . שלנו הנוער "התגעגע לא ההם כשבימים — 1918 — 1914 הגורליות בשנים דווקא ) 94 , 90 — 89 עט׳ למדינה״, ״בדרך ; 9 גל׳ ״האומה״, אש״, הכירה ( ״על * חשובה כמה עד לתפוס, ויותר יותר רבים יהודים החלו אינסטינקטיווי באורח ההכרה, חדרה טרם למוחותיהם אבל העצמית, ההגנה מלאכת היא וקדושה : ז׳בוטינסקי התריע כלפיהם צריכה . היא לימוד זו תורה כי היהודים ; בקרב חלוקות הדעות היום אין כךעל — תועלת, בה שיש מלאכה שזוהי מלאכה זוהי כי בנפשם, מדמים הם היהודים . אצל אין היגיון גם לדאבוננו, אולם, לו באה זו ואילו ללמוד, יש אחרות מלאכות המלאכות : שאר מכל שונה מיוחדת-במינה, אין כי ילדותית, גישה זו הרי למות . נועזת ונכונות וגבורה מהתלהבות מעצמה, לאדם שימותו להרשות לא ובמיוחד, למות, לא הוא היעוד להיפך, ב-למות : כלל המדובר עוזרת אינה התלהבות ושום מעצמו, כלל בא זה ואין יסבלו . רק אף או אחרים, יהודים בהרבה ואחראית בהרבה מסובכת עוד אלא המלאכות, ככל מלאכה היא, מלאכה כאן : להתבייש ואין ובשיטתיות ; ולעומק, לאורך אותה ללמוד יש כן על ללא-שיעור . אי-אפשר כן׳ לא אם כי — ובאהבה בחשק שלווה, בגאווה ללמוד יש אלא זה, בלימוד ידיעתה . את לרכוש ) 72 עמי למדינה", ״בדרך כרך : © 1929 . 1 . 18 "היינט" . . . ״, עליך . יעלה לא ( ״שעטנז חדש אלף-בית 71

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר