אינדיווידואליזם

עמוד:67

בהגנת דווקא טמונה האמיתית מהותה אך הרוב, החלטות את לבצע ספק, : יחידים של מיעוט — המיעוט העילאית היצירה הוא היחיד ביותר . הגדול הערך ביותר, העליון המושג זהו — יחיד אלוהים" וכדמות "בצלם נוצר הרי היחיד הטבע . של הבדלים עוד אינם ואלה ההשקפות, להבדלי היסוד כיום הוא היחיד של לתפקידו היחס וחוסר-פשרה . קנאות של המסקנות בכל המלוות דתות ממש אלא בלבד, הרמשים- של חייהם אחר שנעקוב הדין מן הללו, ההשקפות מן באחת דנים כשאנו החומרית, בטכניקה התפתחות מגלים הללו הזעירים היצורים באפריקה . הטרמיטים על-ידי מוקמים נהדרים בניינים במפגרים . נראים בני-האדם, אנחנו, אליהם שבהשוואה באופן עובדים הם ואוזניים . עיניים — החקירות שמראות כפי — החסרים האלה, היצורים הכול . נעלם בכך, רצונה מביעה זו וכאשר מלכתם-מנהיגתם, של פקודתה לפי אוטומאטי עצום . אורגאני מנגנון זהו — והאדם מנגנון, היא החברה כי סבר, אשר כיוון, היה 17 ה- המאה של בפילוסופיה גם למצוא ניתן זו פילוסופיה של יסודות זה . ממנגנון חלק אלא אינו — היצירה בחיר ורק ממלכתי-חברתי, מיכאניזם של חלק כאן הוא האדם : הקומפאשיסטית בדוקטרינה לעבוד . האדם חייב הזה המיכאניזם את את לשרת צריכה המדינה היחיד . את אלוהים ברא בראשית אומרת : שלנו המסורת בכוחו הכול, הואהיחיד זו . השקפה מייצגת היהודית המסורת להיפך . ולא היחיד, רק האלוהות . של המעלות לכל להגיע בכוחו ביותר . העילאיות התכונות את להשיג בדבר הידוע הסיפור נמצא שלנו במסורת הרי האלוהים . לבין בינו המבדיל הוא האלמוות עם שרית ( "כי זה ממאבק כמנצח יצא כשהאדם באלוהים, האדם של מאבקו ותוכל" ) . - - - - - - אלוהים מנגנון . של לחלק להופכו מותר יוצאים-מן-הכלל במקרים רק חופשי . להיות נועד האדם : הדבר נחוץ פעם לא למכונה . ליהפך צורך של במקרה היכולה חברה הריהם עם אומה, חרות . — להשיג כדי ומהפיכות מלחמות עורכים ממשלה פירושה — רוב על הנשענת שממשלה האומרת, זו היא מוטעית . . . דעה בממשלות, מאבקים של היסטורית, התפתחות של תוצאה היא כזאת תפיסה דימוקראטית . אמיתית . דימוקראטיה זו אין אך מיעוט . על-ידי שהתנהלו החופש . את לשלול יכול רוב, על-ידי הנתמך שלטון גם חופש . פירושה — דימוקראטיה דימוקראטיה . אין שם — הפרט לחופש ערובות שאין ובמקום משטר, לצורת להגיע צורך יהיה היהודית במדינה למנוע . הדין מן הללו הניגודים את חסר-הגנה . יהיה לא המיעוט בו אשר המדינה . של העניינים מהלך על השפעה למיעוט להבטיח היא, חדימוקראטיה של מטרתה אלוהים" . וכדמות "בצלם שנבראו מיחידים, אלא מורכב אינו מיעוט סוף-סוף ) 1938 . 10 . 21 ״הירדן״, החברתית״, ( ״השאלה אינדיוזידגאליזם 67

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר