אינדיווידואליזם

עמוד:66

לשירות חייו ואת "ריבונותו" את הטוב מרצונו ישעבד שהנהו,כפי וחצי מיליארד בין בלתי - כתוב חוזה מעין ייווצר זאת בדרך ולטובתו . הכלל יתפרץ הרי זה . כגון חוזה בלעדי 7 הם ל אחרת ברירה וכי שווי-זכויות . מלכים ודאי, כולם . על הקץ ויבוא הזולת, של שלטונו תחום לתוך מהם אחד כל מיליארד באשר פיקציה, בבחינת אלא איננו החוזה עניין שכל לטעון אפשר דווקא ברם להכרח . ייכנעו ופשוט עליו ידעו א ל אפילו " ם , מלכ ״ ה , וחצ והן לקוף, אדם בין המבדילות הן — ז׳ הסביר כך — אלו ין מע ״פיקציות״ . המוסרית הקידמה צורות כל ביסוד המונחות כל תכיר שהיא צריך לאמור, המוסרי, במובן היא ובריאה נכונה שה״פיקציה" רק חשוב מתקבלת ה״משמעת" . . הוא . לרצונו אלא רצון לשום נכנע אינו אשר מלך, בתור בן-אדם העצמית" . "המשמעת במובן רק הדעת על צייכה ~ העצמית הכרתו פרי התחייבויות, על רק חותם שהמלך — הזאת התפיסה מתוך מדינית למשמעת גם אלא התנדבות, מתוך מפלגתית למשמעת רק לא יסוד לשמש משמעת את להכריז באילו יש ממש, מכל בעצם הממשית הזאת, ה״פיקציה" בשם : הכרה והסכמה . רצון מתוך משמעת בתור המדינה הוא המדינה מוסד הטוטאליטארית . המדינה שלילת למעשה, משמעה, הזאת התפיסה ציפורניים, חיתוך או שערות כסיפור לגנאי ) דווקא ( לאו המובן באותו נגד-טבעית תופעה ונורמאלי בריא היותר המוסד המידה . על להפריז אין אבל הכרחי, מאלטום : תורת או של במקרה רקהפועלת מדינה כלומר מינימום", "מדינת הוא המלכים לכל ביותר והנעים במידה רק בת-החורין העצמית התבטאותם תחום את מגבילים המלכים ממשית . נחיצות אנשים ששני כשם כלומר, — בטבע אי-החדירה חוק בכוח פשוט מזה, להימנע אין בה ההבעה להגבלת יסוד כל למשל, אין, לפיכך אחד . כסא על לשבת למעשה יוכלו לא שלי ה״הן" — בו שולט אינו ואי-המדידה אי-החדירה חוק הרעיונות : בתחום העצמית "לאו" . מלהכריז בעדך מונע אינו בימי יתירה . גמישות דרושה המדינית, ההתערבות "מינימום" מהו בהגדירנו כמובן, כשם — הזה ה״מינימום״ בהרחבת צורך להתעורר עלול כמדיני ) ( כלכלי משבר או מלחמה "בכלל", "בכלל" . ולא יותר, ולא המחלה, לשעת הרופא : לשלטון מתמסר שחולה המושג של אחר סינונים או שלווה, אנארכיה הוא בן-אדם של האינסטיקטיווי האידיאל . . בדימוקראטיה . להכיר יש להגשמה, ניתן אינו האידיאל עוד כל "פאן-באסילייאה" . • לאידיאל . קרובה היותר כבצורה ) 219 — 218 עט׳ וחברה״, "אומה כרך , 1938 [ ב׳ ] ״ . המשק לתורת ( "מבוא ¥ של בפריסמה הדימוקראטיה של מהותה את ג□ אפוא ראה זיבוטינסקי ללא הוא, הדימוקראטיה של העיקרי תפקידה ה״אינדיווידואליסטית" . תורתו המלכים . כל שלטון : יוונית • אינדיתידואליזם 66

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר