אוריינטאציה

עמוד:57

תסתלק . בי רוצה אינך האוכף, על לעלות לך תעזור שאנגליה רוצה אתה אם ״ 1 האוכף על ישראל : יתר-על-כן סיוע . לך שתגיש אותה, לשכנע ניתןכי אמונך, את מפגין אתה להיפך, שירות מאנגליה תובע שאתה מכיוון תמורתו . את לשלם בלי שירות המבקש קבצן איננו לשלם היהודית ארץ-ישראל תהיה נכונה זה, שירות משתקבל כי אתה, מתחייב היסטורי, מתן — ההווה ״ביקורת : זה משולש לאימפריה . שידות על-ידי ובהתמדה, בנאמנות בעדו, מעצמת- אל גישתנו תמצית הוא בעתיד" שותפות — אנגליה של הטוב ברצונה אימון הרוויזיוניסטית . המדיניות של ה״לייטמוטיב" להיות וחייב המאנדאט גלפרין ) ארכיון ® , 1935 . 1 . 18 כרוניקל", ״ג׳ואיש עורך אל באנגלית ( מכתב ¥ הראשונה לאוריינטאציה נאמן להישאר היהודי לעם בריטניה תאפשר האם שהיה מי שהנחילנו המרות האכזבות ולמרות הזמן תהפוכות אף על — שלו בשתי להבחין דימה עדיין זיבוטינסקי ? בנו שמאס לשותף-בעל-כורחו עתה תהיה מהן איזו של ידה יודע, ואין האנגלי, העם בקרב המתרוצצות נשמות : העליונה על שוגה אחרת", "אנגליה לפני כיום עומדים אנו — פסיכולוגית מבחינה ספק, כל בלא מרגישים זה בשינוי בהצהרת-באלפור . ביטויה אתושמצאה 1917 של אנגליה מאותה מאוד "בגדו", "רימו", : בלתי-מוצדקים גסים זלזולים לשמוע מרבים אנו זאת עם אולם הכול, ואני אחרת, בטרמינולוגיה משתמש אני ; זה ממין גסות גורם איני וכר . הנוכל״ ״אלביון פלאגיאט ( זהו אומר אני האדיבה . בדוגמה להשתמש הקוראים לפני ליבי בכל ממליץ האמלט הנסיך של נשמתו נשמות : שתי יש עם ולכל אדם שלכל טורגנייב ) , הרוסי מהסופר אנאליטית מחשבה של התגלמות הוא "האמלט" טורגנייב, לפי קישוט . דון של ונשמתו קישוט" "דון נועזים ! מעשים על להחליט יכולה שאינה תמידית, רפלקסיה של וחיטוטים, מצבו לאחת . אצבעות חמש ידיים, שתי בעל אדם משוגע, דווקא לאו קישוט, דון נשאר כבחבר-הלאומים ( ממש אותה לנסח בידו עלה אם עמדה" : ב״נקיטת מתבטא האמלט של דון ואילו חדשה . למכת-רעם בשקט לחכות יכול והוא פנימית הנאה מתמלא הוא כיום ) , בנוסחות, מתבטאת אינה שלו העמדה" "נקיטת אשר ונשמע, נעשה של לסוג שייך קישוט לזקוף יש ממעשה-בראשית עלי-אדמות שנוצר הטוב כל טורגגייב, לפי בפעולות . אלא שהוא ייתכן כל-כך, מרחיק אינו טורגנייב ואולי קישוט : דון של לזכותו בהחלט אותו המאמר את שקראתי מכיוון בדיוק, כבר זוכר איני — האמלט של בזכותו גם במקצת מכיר העובדה, חשובה חשיבות, לכך אין שוב אולם — היה צעיר עדיין העולם כאשר המפואר שולטת עיתים נשמות : שתי מקננות אומה ) ( ובכל אדם בכל כי יכחישנה, לא שאיש ההאמלטית . הנשמה — ועיתים הדון-קישוטית הנשמה ואציל גדול כשעם היסטורי, ברגע הדון-קישוטית, הנשמה לנו נתנה באלפור הצהרת את מאז אבל הקדוש-ברוך-הוא . של עולמו את לטובה לשנות — ובשליחותו בעצמו האמין אוריינטאציה 57

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר