אוריינטאציה

עמוד:53

אשר בחוט-ברזל, תפר הוא התפר כי מסכימים הכול אך הוא . תועבה כי טוענים ויש יעיזו . ולא יוכלו לא היהודים אבל אנגליה, תרצה, אם אולי, תוכל אותו לחתוך מעבר עשיר דוד וללא אמא ללא אבא, ללא כיתומים, נהיינו האנגלית הקהל דעת בעיני להם ואין תבל פני על גלמודים הם הרי מארמונותיה, הנדיבה תגרשם אם אשר לאוקיינוס, לתוך מרחמים שנתקבלה זה, על נוסף מכוערת וגם נדוניה, בלי עלמה להישען ; מי על ? ישאנה ומי תלך לאן — גט-כריתות המרחם הפאדישאח מחר לה יתן ואם הענקי, ההרמון ידידים שגם היא, הטבעית והתוצאה באנגליה . אשר הנאמנים ידידינו בעיני גם היינו כזאת ומזיק כבודנו את משפיל אבסורדי, הואהזה המצב דעתנו . את בחשבון מלהביא פסקו מכוערת, אינה וגם חסרת-נדוניה, אינה העלמה נכון . בסים לו אין — העיקר אך ; לענייננו המעוןת . את לתקן הזמן עבר לא עוד וגם בעולם, גלמודה אינה וגם ) 1925 . 7 . 19 ״הארץ״, ( ״צרפתית״, ¥ לאהדה לא שכן מכל יתירה, להבנה זכתה לא ז׳בוטינסקי של זו השקפתו שמעצמה העובדה, מעצם כשיכורים שהתהלכו ומנהיגיהם, היהודים בקרב היהודי . כעם ונדכא חלש עם עם נושאת-ונותנת הבריטית כאימפריה כבירה בגלוי כמעט האנגלים התייצבו בהם תרפ״ט, של מאורעות-הדמים באו אולם שעד אלה, בקרב גם ודיכאון אכזבה זרע זה ומעשה הערביים, הפורעים לצד ההיסטוריות התחייבויותיה הפרת של העירומה האמתאת לראות מיאנו אז באנגליה, להתרות כשרה השעה את ראה ז׳ היהודים . כלפיבריטניה של דרכי בכל גמור שינוי "או : אחר שותף להם לבקש ליהודים ברירה יש כי עצמם היהודים תגובת תהיה מה נכונה, ניחש זאת עם " . — או השלטון, : זו לדרישתו את ומתרה היהודי, והיאוש הביטול ומקדם, מאז הפנימי שונאנו ראשו את מרים וכאן ? או״ — ״או שנגיד אנו, מי תוכן . ללא דברים הם, בעלמא דברים : טוען הוא התראתו . יש האם הכביר ? השותף לבין בינינו קרע לקרוע נעיז האם ברירה ? יש האם האם — לגרשו בידינו היה אילו ואף בכך ? רצינו גם ולו השותף, את לגרש ביכולתנו חסותו ? ללא גלמודים, בארץ להישאר נסכים רגש מתוך זאת אומר אני אין ברירות . ברירה : רק לא ברירה . ויש יש אומר : ואני חטאי יהיו התפארתי : תמיד כאשר היום אתפאר-נא רגש . מתוך לא בכלל נעלב, או מר מחננו, חברי ולא אני לא האימפרסיוניזם . מחטא — ניצלתי האחד מהחטא יהיו, אשר שינו לא האלה החדשים המאורעות משערים . אנו גם מאשר יותר עצום מחנה עתה שהוא כולם ואת מראש ראינו הללו המאורעותכל את הלא כי לשנות, יוכלו לא וגם דעתנו, את אלא נסתר חוש איזה מתוך לא בזמנו, החמה ליקוי את בקי-כוכבים כ״מנבא" "ניבאנו", הגדול העם של האמיתית מהותו על-דבר דעתי את ברור . וחשבון התנאים ידיעת מתוך שיניתי . לא לים מעבר הזה השיתוף כי חשבתי לא המלחמה בימי גם ברירה" . "אין כי האמנתי, לא פעם אף עברי לגדוד להתגייס ישראל מנוער שדרשנו הזמן אותו בעצם אחר . ואין היחידי הוא אוריינטאציה 53

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר