אופוזיציה בתנועה התנדבותית

עמוד:45

בבחירות קיבלנו לו גם ואויביו . שונאיו של מבצר לא שלו, ביתו גם הוא המשותף נא אל זו : בהתראה המנצחים חברי אל בא הייתי שלי, למפלגתי מכריע רוב האחרונות שבתל' שבת" "עונג במועדון המכוער הלילה באותו שנתיים, לפני אלה עשו כאשר תעשו להשפעה, תקווה ואין העניינים מהלך על השפעה לו שאין המיעוט, יראה אם כי אביב . שני בין כפשרה לא לדעתו, שימת-לב מבלי תנוסחנה העיקריים בעניינים ושהחלטות — פירוד יהיה הדבר סוף אז — המיעוט, את המבטל הרוב מצד כפייה כמעשה אלא זרמים, בוועד או באסיפת-הנבחרים נישאר ואז המשותף . מהארגון המיעוט יציאת אומרת, זאת שכינתו גם הארגון את עזבה המיעוט עם יחד כי נרגיש, ותיבף — לבדנו הלאומי היה — ובכלל השלטונות, ועל היישוב על השפעתו פגה המוסרי, כוחו סר הציבורית, יש . ללא ) 1931 . 1 . 27 היום״, "דאר — ז" ( ״מאיוריזאציה * היתה התנדבותית, בתנועה והמיעוט הרוב יחסי ללימוד אחר בית-ספר ה״פרלמנט" העולמית . הציונית בהסתדרות רבת-השני□ פעילותו לז׳בוטינסקי שנמשך למושב לשנתיים אחת שנתכנס הציוני, הקונגרס היה זו הסתדרות של הרבי□ ענייניה את הציונית ה״ממשלה" ניהלה הימי□ בשאר ימים . כשבוע פני על מפוזרת שהיתה האופוזיציה, כי לאופוזיציה . זיקה כל בלא לבדה, ה״ממשלה" לאוזני הגיעו לא אפילו ועצותיה ביקורתה — ויבשות ארצות "לאופוזיציהכי המסקנה, לידי אפוא הגיע ז׳ ועיקר . כלל הטרידוה שלא או את לאבד כלומר קיפאון, לידי לבוא או : הסכנות משתי אחת נשקפת סיפאראטיסטיים" למצבי-רוח להיכנס או — בענייני□ הביקורתית ההתעניינות מעטות, שנים כעבור ואמנם ) . 1932 . 10 . 7 "חזית-העם", — הוועידה״ ( "להערכת מדינית עבידה לנהל חבריה על לאסור החליטה הציונית ההסתדרות כאשר : זו מהסתדרות לפרוש ההכרח מן מנוס ז׳ ראה לא עצמאית, מרצון . יסייעו ואפילו שירשו, מרצון, שייכנעו מאנשים לדרוש מגוחך, פשוט זה הרי שאתה מה את תעשה ולא דווקא למזיק חושב שאתה מה את תעשה כולה שהתנועה מדינה, עם הרגילה ההשוואה את לעשות יעזור לא וכאן מגוחך, זהו בהחלט . לנחוץ חושב באמצעות אותו יכריחו לאו, אם מוכרח . הוא כן : להיכנע . בה מוכרח שהמיעוט לשיטה, להיכנע אבל האדם . של מצפונו שאלת ה״היכנעות" אין כזה באופן המשטרה . זהר — לכך אותך להכריח יכולאינו שאיש בשעה ולמזיקה, לגרועה אותה חושב שאתה למדינה, הציונות את המשוות המליצות אתה . מצפונך כלפי פשע זהו מוסרי, אבסורד כביר . והוא דווקא, מוסרי הוא ההבדל מדינה . אינה תנועה נבובות . מלים אלא אינן אבל הם . ולא אשמה, המדינה הרי מצפונם, נגד לפעול אזרחיה את מכריחה מדינה אם בעצמו הוא הרי כך, פועל הואואם מצפונו, נגד לפעול אחד לאף אסור מתנדבת בתנועה סליחה . שום לו ואין האשם, 1 פיקטיווית אחדות של בסים על ולהתקיים להמשיך יכולה אינה הציונית ההסתדרות . . . היא אין שני . ברוב — מחר אחד, מקרי ברוב היום תלויה עוד להיות יכולה היא אין התנדבותית בתנועה אופוזיציה 45

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר