אוואקואציה רוחנית

עמוד:33

בלי שיווי-זכויות, בה שיש הגולה, זוהי — ״נורמאלית״ גולה דווקא . הריאות בדלקת של מקומה את למלא יכולה אינה ביותר הנורמאלית הגולה גם אך שיסוי . ובלי פוגרומים בביתו" . הנמצא "עם של הלאומית, ההוויה ) 32 — 31 ׳ עמ , 1937 היהודים״, שאלת פתרון — עברית ״מדינה ( ספר * הכלכלי מעמדם אשר אלה, ושל דלת-הע□ בני של לגורלם הרבה חרדתו עם — בני-העילית של וירידתם עלייתם אחר גם ז׳בוטינסקי עקב והלך, נתערער למרום שהגיעו היהודיים, והמדינאים המדענים והסופרים, המשוררים ולא להם עמדו לא הישגיהם כל אך ופעלו, נולדו בה האדמה על התהילה את שילמו הם גם היהודי . מוצאם את אותם הסובבים הגויים מן השכיחו מחיר לשלם נאלצו לא אפילו אולם יהודים . היותם "חטא" בעד המחיר מלוא בקטע דיבר עליה לאומית, הוויה של תחושה אותה העדר כי ז׳, סבר הרי זה, על יבוא לא אשר רעב, ועל רוחנית ועניות תלישות על מעיד לעיל, שהובא הגיע כאשר בביתו" . הנמצא "העם מן לחלק הם יהיו כאשר אלא סיפוקו בלבד, שנים שש כעבור היה, ( שעתיד היהודי הסוציאליסט בלום, ליאון ז׳ נאחז בצרפת, השלטון לראשות נאצי ) במחנה-ריכוז ולהינמק להיכלא דמותו לבני והטיף יהדותו, על צד מכל הותקף שכלום הגלויה, בעובדה : רוחנית אוואקואציה על דעתם את לתת וגורלו הגירה וגיאוגראפי : פשוט שמשמעו ארצות, יש שונים : מובנים לו יש "יציאה" המושג רוחנית : יציאה של מושג קיים אך הללו . הארצות עם נמנית אינה בימינו צרפת המונית . זאת לעשות — מדיניות תיאטרון, מספרות, — לא-יהודים של חיי-הרוח מכלל יציאה בבעיטת-רגל . זאת יעשו שהם עד לחכות ולא עצמית, ביוזמה ממילא, לאינטליגנציה קראנו בהתבוללות המלחמה החלה בו היום מן חדש : אינו הרעיון אחר מלרדוף שיחדלו תמיד, דרשנו שלה . לכרמיה ותשוב זרים מעמים שתסתלק היהודית, שלנו . מסעודת-עניים ויאכלו קטן מקום שיתפסו להם, ומוטב שולחן-זרים אצל מקום-כבוד הדבר, את לעשות מחוייבים עצמנו אנחנו חיובית : היתה העיקרית הראיה אך מה חשובה : פחות אינה השלילית הראיה וגם חיינו . את יבטיח זה כך, לנו מוטב המדיניים הציבוריים, הרוחניים, בחייהם עמדות יתפסו כשרוניים יהודים אם ה״סוף", יהיה לאותה פירוש אלא אינם בגרמניה היהודית הטראגדיה של רבעים שלושת י זרים עמים של בעשר שלנו ? הגאונים מן לגויים בהעניקנו היהודים, אנו, זוכים למה היחידה : השאלה את להכיר רצה ! גרמני אף או אנגלי צרפתי, כאשר היטלר, של נצחונו לפני השנים ואסרמאן, שניצלר, היהודים : של מספריהם לקרוא נאלץ היה הגרמנית, הספרות מבחר דרגה ) . ( באותה יוצאים-מן-הכלל שני רק זוכר אני - וכף פויכטוואנגר צווייג, וארפל, ויוצאים- ייתכן- הגרמנים בספרי בקי שאיני מכיוון בידי, טעות ואולי מאן . האחים שני את אחוז . 50 ל- הגיע ואף יותר רב היה מספרם הלא-יהודים, הגאונים כלומר, אלה, מן-הכלל עורכי-הדין העיתונות, לגבי הדין והוא הצפה . בכך חשו האדים שהגרמנים הוא, העיקר רוחנית אוואקואציה 33

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר