אוואנטוריזם כלכלי

עמוד:23

הכלכלי, לאוואנטוריזם פניה תאיר ההצלחה שגם בטוח, היה הוא אבל הכלכלה . ה״פילוסופיה" את מכשולים . מפני להירתע ולא להתעקש נושאו ידע רק אם : 1932 בשנת ז׳ פיתח ככר זה ממין כלכלית שיטה של בענייני יותר, רבה במידה אף ואולי אלא, הפוליטי, בשטח רק לא אפשרי אוואנטוריזם אוואנטו- שולל . להוליך המבקש לזהולא ישר-דרך, לאוואנטוריזם כוונתי כמובן, כלכלה . עבודה למצוא הרוצה היישוב,מן אדם הכלכלית . ליצירה עצמאיות דרכים המחפש ריזם אשר עד ממתין והוא , 181 או 33 הוא מספרו הממתינים . של הארוך בתור מתייצב כלשהי, אין בתור, נעמדים אינם הם כזו : משיטה נוחה דעתם שאין אנשים, ישאולם זמנו . יגיע תרים הם והמתנה . בתור עמידה על-ידי להשיגן שאפשר פרנסות על כלל חושבים הם שלהם כוחותיהם את ומעמידים עצמאית לדרך אפשרויות מגלים מתבוננים, סביבם, - - - - - - - למבחן . אולם מעטים . לגבי רק בהצלחה מסתיימות כאלו כלכליות הרפתקאות — ברור אמיתי כישרון בקרבם החשים אלה, של רק סגולתם זוהי שבחול, דבר אינו אוואנטוריזם דומה גויים או יהודים קהילת כפר, עיר, של או עם, בני של הקיבוצית פרנסתם ליישומו . כאן, פעם כלח מעט אולם בלבד . ממלח מורכבת להיות עשויה אינה סעודה גם לסעודה : כלל . יזיק לא שם, פעם ראשית, — כלכליים הרפתקנים בבחינת כלל בדרך היינו היהודים כשאנו זמנים, היו מן רגלינו את ודחקו החקלאות מן שהרחיקונו כיוון ברירה . בידינו היתה לא כי על מנחם-מנדל — היתה והתוצאה ועצמאיות . חדשות דרכים לחפש התחלנו הגדולה, התעשייה הרוכלות באמריקה נולדה זה ממצב אולם ! יהודיים פרנסות-אוויר בעלי של המון אותו וכל — בארצות-הברית, יהודיים גבירים של קטן לא למספר ויסוד התחלה ששימשה היהודית, יהודית . כלכלית עוצמה של למצודה שהיתר ! מוכנים, בגדים של התעשייה ואותה ) 165 , 164 עט׳ למדינה״, ״בדרך כרך . 1932 אוואנטוריזם״, על ( ״עוד ¥ החלוצי□ שדווקא כך, על תמיהתו את להביע שלא יכול לא ז׳בוטינסקי "והרי, כלכלית . הרפתקנות של סימן כל לארץ עליית□ ע□ גילו לא הצעירים הריהי עצמה והציונות ; ההרפתקן של בן-דודו הוא חלוץ דבר, של לאמיתו ציוני, חלוץ להיות כדי העולמית . ההיסטוריה של ביותר הגדולה ההרפתקה ) . 165 עמי ( שם, דמיון״ של קטנה מידה לפחות לאד□ תהיה כי הוא, הכרח בתור, בשקט ה□ מתייצבים לארץ, מגיעים החלוצים כאשר י למעשה קורה ומה מדוע בהתיישבות . או בעבודה אותם לסדר הציבורי התקציב שנמצא עד מחכים אחרות בארצות איכרים ליישב ניתן מדוע ן משלהם יוזמה כל מגלים אינם הא□ ז ארץ-ישראל לגבי קבעו שהמומחים המחיר מן כמה פי מועט במחיר העלות בגלל — לרשותנו העומדות מעטות אדמות אותן במו-ידינו נפקיר י עלינו המקובלת ההתיישבות שיטת של הגבוהה כלכלי אוואנטוריזם 23

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר