אוואנטוריזם

עמוד:21

היהודית . זו לא גם זה בכלל להתקיים, לאומית תניעה שום תוכל לא "אוואנטוריזם" בלי מתאימים מצבי-רות של ולהעמקתם להחדרתם פעם לא אסייע עוד העיתונאית בפעולתי אני מוכן הצורך . לפי הכול — הבלם על פעמים המאיץ, המנוף על אלחץ פעמים — לכך זה במובן הנם טוב, עניין בעד לסבול מפחדים שאינם אנשים •« המחמאה על לחזור גם יהודים הרבה ובכלל, תלמידיהם, את גם המורים, את גם להזהיר עלי אבל שלנו . המורים במובן למורה שמעון את או ראובן את לחשוב יש אם לא ! ותו — כאן עד צעירים : ­ והאידי התוכנית במובן מורה בתורת בו שהכירו מכאן, להסיק אין הרי העצמית, ההקרבה ראויה אינה בהחלט : דוחה אני וכו׳ ה״יחפנות" של האידיאולוגיה את להיפך, אולוגיה . שה״אוואנ- להסיק, אין מכאן הרי ב״אוואנטוריזם", גם צורך יש לפעמים ואם כלום ; ללא העיקר . ולא הכול לא מקצתיה . ולא מיניה לא העיקר . או הכול היא טורה" בקמעונות . ב״מוניזם" תשתמשו אל אחת : פילוסופית עצה הצעירים לידידי לתת עלי אלהים . שם את לשווא לשאת שאסור כשם ונשגבים, נעלים מושגים לשווא לשאת אסור — הבולע-כול היסטורי ייעוד זה, אחר בזה אחדים דורות לפני או דור לפני שעומד שעה רק שרתו אחרים, חלומות כל השליכו הללו : מהדורות דורשים אנו — מדינה יצירת להיות יכול ואינו אין אבל והמטרה . התקופה מוניזם היסטורי,מוניזם זהו אחד . אידיאל — מחתרת ״רק ; וחצי לשנה או לשבוע מוניזם ושיטות, אמצעים של מוניזם מוניזם-של-כיס, הבעל-ביתי, האימפרסיוניזם הישן, מיודענו שוב — פשוט זהו הרי ! ״ צורך בו אין השאר וקצר-הראות . העצבני ומגוונים ; שונים בכיוונים תתרחב והיא להתרחב, צריכה הצה״ר"" תנועת של פעולתה דיפלומטיות, פעמים במסחריות, — פעמים שונות, צורות כמה תלבש, ואמנם ללבוש, ועליה רוח-שלום, חדורות פעמים רעשניות, פעמים נימוסיות, פעמים "אוואנטוריסטיות", פעמים ובקצה שלום, של צורות השדה של האחד בקצה — פעמים ; רוח-מלחמה חדורות פעמים "מוניזם" שום על הצורך . לפי הכול : השלום מן וכלל כלל בהן שאין צורות — האחר ידובר . ולא לדבר, אי-אפשר ושיטות אמצעים של ) 1932 . 8 . 5 "הזית-העם", האוואנטוריזם", ( ״מיש אחימאיר . אב״א את ז׳ כינה בו ורבנו", "מורנו לכינוי הכוונה • ד . עמד שבראשה הציונים-הרוויזיוניסטים, תנועת •• אוואנטוריזם 21

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר