אוואנטוריזם

עמוד:20

הוא "גזלן" אומר ? הוא מה הניסיון אך "סיכויים" . לה יש — היא מדינאים״, ״מעשה לעיתים מדינאים" "מעשה החישובים כל את ולקלס ללעג עזם הוא וחצוף, "שקץ" הניסיון, תול- לנו מספקות לכך דוגמה האוואנטוריסטית . קלות-הדעת את מאשר יותר — שכיחות כביכול, הסתכנות, ללא מדינאים", "מעשה היה הכול : הציונות של האחרונות השנים דות ומאידך . * פאספילד של הלבן הספר : והתוצאה . . . שהוא סוג מכל להרפתקנות זכר ללא להרצל לקרוא בדעתם מיושבים אנשים נהגו בה תקופה, זכרוננו על אנו מעלים גיסא, גארי- כגון — אחרים אישים תואר באותו לכבד נהגו הרצל לפני רב וזמן ; ״אוואנטוריסט״ רבנו משה על להלשין איים אשר יהודי, אותו כי ספק, אין קולומבוס . ואשינגטון, באלדי, "אוואנטוריסט המצרים : בלשון קרא הוא אף מצרים, בארץ מפקח-המשטרה הריגת בדבר מסתיים והיכן האוואנטורה מתחילה היכן יתדות, לתקוע מאוד קשה קשה, שכמותך ! " לאחר חצוף ; מעשה-פשע זה הרי — תכנון של ״בשלב אמר : שילר ה״מדינאי״ . השיקול הוא ) גם כסיל לא ( אך ציניקן אחר, זר גי-דעות “ הו אל-מוות" . מעשה הוא — ביצועו ההצלחה . לרגע עד — לאוואנטורה נחשבת התחלה כל כך : עצמו רעיון אותו ביטא וכלל כלל יכול שאיני עד זה, מושג תחומי הם בלתי-ברורים כה מטושטשים, כה הזכות, את לעצמי לשמור אני חייב להיפך, עליו . זכות ללמד תמיד בנפשי, להתחייב "אוואג- : רבנו ) משה את מצרי מתבולל אותו שגידף ( כשם אדם לגדף הולמת בהזדמנות הרבה . פעמים כן אעשה עוד הסתם ומן מספר פעמים כן עשיתי כבר שכמותך ! " טוריסט ובסוג — ב״קו׳ניונקטורה״, בתנאי-הזמן, באווירה, — מסיבות מיני בכל תלוי זה דבר ברגע טוב . מעשה שהוא ויש רע, מעשה הוא שאוואנטוריזם יש המסויימת . ה״אוואנטורה" הסיבה, משום ולו — האוואנטוריזם על להגן יש כי אני, סבור הנוכחיים בתנאים זה, יודע מאתנו אחד כל ! ״ ״הם נצעק כולנו אם גם לנו יעזור לא בלתי-נמנע . — פשוטשהוא איננו סוף-סוף היהודים שאנחנו משום דווקא — אצלנו יהיה לא ״הם ! ״ שום כי יודע, גם נעשתה היא — להיפך אלא עדיין, מתה לא היא אף והציונות חי, עם אם כי מת, פגר עדיין יש הזמנים . מן בזמן אי-אז מאשר יותר וקשת-עורף קנאית לאל, תודה יותר, קנאית לאוואנטוריזם זכות-קיום להעניק יותר בריא זה אין אם ולבחון, היטב להתבונן אפוא בלתי-נורמאליים . בתנאי-זמן בהחלט נורמאלית כלתופעה ) 23 — 21 עם׳ למדינה״, ״בדרך כרך © ; 1932 . 3 . 6 ״מארגען-זשורנאל״, אוואנטוריזם", ו״וועגן ¥ אוואנטוריס- הלכי-רוח אחר להיגרר שלא הבטחתו את קיים אמנם ז׳בוטינסקי דימה כאשר לנופו . אוואנטוריזם של גילוי כל ולבדוק הבחנה, ללא טיים רעיונו סילוף על להתריע היסס לא שלו, במחנה אף בנידון מומים למצוא הפעולה דרכי שארבכלל האוואנטוריזם של מקומו על חניכיו את ולהעמיד הראשי דגלה שנושא הבריונים", ל"ברית הרבה הערכתו ילם המטרה . להשגת : שבתפישתה החד-צדדיות מפני הזהיר אחימאיר, אב״א ד״ר היה ישראל . יארץ ידן ,ן, הע את בכללן היהודים, זכויות את לצמצם שבא רשמי, בריטי פירסום " אוואנטוריזס 20

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר