מבוא

עמוד:11

מבוא | 11 מפת חומר המלווה את הפרקים מבהירה את המבנה שלהם . רבים מהפרקים נפתחים בשיר וכוללים סיפורים על אודות התערבויות . כלים אלה מדגימים את דרכי העבודה המוצגות בספר : הבניה ברורה המאפשרת מעורבות של הקוראים ויצירת חוויה רגשית המחזקת את משמעות הלמידה . תודות עם סיומו של ספר זה, ספר שהוא "ספר חיי", אני מבקשת להודות לשותפים שלי לדרך – אנשי חינוך מופלאים שתרמו להתפתחות התפיסה ודרכי הפעולה של הוויסות העצמי, ומהווים חלק מהספר הזה : תודה מקרב לב לד״ר לילי ישראל – שותפה אמיצה, מובילה בגיבוש תפיסת הוויסות העצמי וחברה טובה שתרמה לכתיבה של כמה פרקים בספר . תודה גדולה לד״ר רחל רביד על חוכמתה, על התרומה בחשיבה על הוויסות בגיל הרך ועל החברוּת . תודה לפזית לוי, לאתי ברכפלד, לאסנת בן פורת, לפאתן ברכאת, לשירז שבירו אחי, לאילה גולן לוי, לפז הורוביץ, למור מילת, למיקי ויימן, להדס האוז ולסינדי וייזל – מנחות נפלאות של הוויסות העצמי – על העשייה המשותפת במשך שנים ועל התרומה שלהן לספר . תודה לדודו מואטי ולצוות המורים בבית הספר ברנקו וייס טבריה ; לח'אלדיה מחאמיד ולצוות המורים בבית ספר אלזהראא באום אל - פחם ; ולמרב שרון וצוות המורים בבית הספר מרכז אלון, על היישום המערכתי של עקרונות הוויסות העצמי בבתי הספר שלהם ועל הנכונות להציג אותם בספר . תודה לטלי רון, לנסרין חג'אזי, לאורית צוק, לעוז זוהר, לסיון שחבר ולשולי לנדה ז"ל, שסיפורי ההתערבות המרגשים שלהן היוו השראה לסיפורים בספר זה . תודה לד״ר שירלי שויער על השותפות לדרך, ותודה לד״ר טלי גור, לד״ר יערה פיין ולכל המדריכות בחוג לחינוך מיוחד על תרומתן להטמעה של תהליכי הוויסות העצמי במכללת אורנים . תודה לגיא פיורוביץ' ולמנחים של עמותת אי"ל על הפעילות המשותפת לקידום ויסות עצמי של תלמידים בסיכון . תודה רבה לד״ר דנה פאר על העזרה המיטיבה ועל החשיבה המשותפת בהכנת הספר .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר