הקדמה אהבת המוזה

עמוד:14

14 הילית אראל - ברודסקי תחת הפסיכואנליזה של הכותבים השונים . אף על פי שכל אחד מהם כתב את הפרק שלו מתוך עולמו הפנימי, הפרקים מתכתבים ביניהם ויוצרים יצירה אחת עשירה בזוויותיה, יצירה בעשרים ושמונה ידיים, רבת גוונים, קולות, עמדות תיאורטיות ומחשבות . הספר הוא תוצר של חלימה משותפת, דיאלוג המורכב ממונולוגים רבים שנשזרים יחד, מתמזגים, נפרדים ומדגישים האחד את יופיו ואת ייחודיותו של האחר . כולי תקווה שבתודעתו של הקורא יוכלו הקולות השונים שבספר להפוך ליצירה שלמה וייחודית . החיבורים העדינים, המעברים בין רעיונותיהם של הכותבים השונים, ומה שנרקם ביניהם, מזכירים את דבריו של ביון, המבקש : "אל תחקרו את המטופל, אל תחקרו את המטפל . חקרו את הסזורה" ( 1977 ) . המונח "סזורה" ( Caesura ) , שמשמעו בלטינית "לחתוך", משמש בתחומי המוזיקה והשירה לתיאור מרווח או אתנחתא במהלך הרצף המוזיקלי או השירי . המונח מבטא את הרעיון שדממה, חרף היותה חותכת, היא חלק מרצף המשכי . לכאורה נדמה שמדובר במונח פשוט להבנה, אלא שמלוא עוצמת האתגר שהסזורה טומנת בחובה מתחוור רק כאשר מצויים בתוך הדממה או בתוך החתך, שם נדמה שלא ייתכן חיבור או גישור ושישנה רק היפרדות מוחלטת ( אהרוני וברגשטיין, 2012 ) . ספר זה מבקש לייצר אצל הקורא משהו מחוויית החתך והפער, ובו- זמנית להוביל תנועה מתמשכת בין התחומים השונים . הספר מהווה מרחב ביניים שבו הקורא יוכל ליצור לעצמו את ההקשרים ולטוות בעצמו את החיבורים בין התחומים השונים כמעשה יצירתי בין-אישי ותוך-אישי, כזה שכבר חלם אותו קודם וכזה שכמותו טרם נחלם, או כפי שמיטיבה לתאר זאת המשוררת רוני אלדד בשירה "מכונת זמן 3 הפוכה על גבה בחצר" : בְּרִפְרוּף מַגָּעִים עִוֵּר הִיא מִפַּעַם לְפַעַם שׁוֹלַחַת אוֹתוֹת עֲתִידוֹת שֶׁאָסַפְתִּי פּוֹרְשׂוֹת לְפָנַי רֶשֶׁת 3 . תודה לרוני אלדד על האפשרות לפרסם את שירה .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר