הקדמה

עמוד:11

11 חשיבה ביקורתית מדעית המדע מייצר מידע אמיתי . הפרק מתמקד בשאלות האמת המוחלטת והיחסית ; מאמצי המדענים להגיע לאובייקטיביות באמצעות מתודות השומרות על שחזור ושקיפות ; פוסט-מודרניות ופוסט- אמת אשר גלשו וזלגו לתוך המדע . הפרק הרביעי עוסק בסיבות למעמדו של המדע כחלק מפרדיגמות אחרות ולא כעליון עליהן ; אלה קשורות למעבר מחשיבה סיבתית לחשיבה הסתברותית, מעשי רמייה והטיות אנושיות, ויוהרת המדענים ופסבדו-מדע המורידים את כוחו והשפעתו על המדע . חלק ב : חשיבה ביקורתית החלק שני עוסק בחשיבה ביקורתית, ובו שלושה פרקים : הפרק החמישי בספר מציב את אבני הבניין של החשיבה הביקורתית, כמו מסגור ונרטיב, הכללה, אינדוקציה ודדוקציה, השוואה ואנלוגיה, לכידות ועקביות, הערכה ומדידה, חשיבה סביבתית מעגלית וכו' . הפרק השישי עוסק בהיבטים ביקורתיים הקשורים בתורת ההסתברות . פרק זה כולל גורמים שונים המשפיעים על מידת ההסתברות, כמו מידת הביטחון, תוצאת ההחלטה ואשכולות של גורמים . הפרק השביעי עוסק בעקרונות להעברת ביקורת ומציג המלצות למבקרים ומבוקרים . חלק ג : חשיבה ביקורתית מדעית על המחקר החלק שלישי מחבר בין שני החלקים הראשונים ועוסק בחשיבה ביקורתית מדעית, בעיקר במדעי החברה, בדגש על המחקר, החוקר והנחקר . בחלק זה ארבעה פרקים . בפרק השמיני מוצגים היבטים ביקורתיים על המחקר כשלם, כמו הבחנה בין עובדות, ראיות ומסקנות, הבחנה בין סקר למחקר ובין מדע פופולרי למדע תקני, הטיות הפרסום וההשוואות המרובות, ובעיות בשיפוט מדעי . בפרק

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר