1 היד – שלוחת המוח

עמוד:13

13 היד באומנות אחת מהקבוצות התאים את המזג המסוים ואת סוג המנטליות . הפסיכולוג ניקולאס ואשיד ( 1907 - 1874 Vaschide, ) התעניין ברגישות שרירית באופן מיוחד . התפתחות שרירית זו וקווי הקמטים נקבעים על ידי תנועות היד . ואשיד רצה להוכיח שהיד וחלק מקליפת המוח שומרים על טביעות, או על זיכרונות, של תבניות שרירים הנוצרות בעקבות חזרות רבות של תנועות מתוך 8 הֶרגל . את אותן טביעות כינה "תמונות מוטוריות" . התיאוריה של הרופאה והפסיכולוגית שרלוט וולף ( Wolff, 1897 - 1986 ) משלימה את זו של ואשיד ואף היא מבוססת על הוכחה הקושרת בין היד למוח . לגרסתה, ליד תפקיד חשוב ביותר בבניית רוב תפקודי המוח החשובים . בזכות שני התפקידים של היד - תפיסה ומגע - השיג האדם את יכולת הקוגניציה והמחשבה . האמצעים שבהם הוא מביע מחשבה הם דיבור וכתיבה, והאמצעים שבהם הוא סופג מחשבה הם שמיעה וקריאה . לוולף מצטרף הבלשן יוהנס קירש ( 1951 - 1891 Kiersche, ) , שבמחקריו על אודות השפה טען : "השפה המוקדמת מתקדמת בהישגיה לא באמצעות חיקוי, אלא באמצעות פעילות מוטורית 9 קירש תיאר כיצד היכולת האנושית של דיבור הייחודית לינקות" . קשורה לתנועות מסוימות של רגל, זרוע ויד, וציטט בהרצאותיו את רודולף שטיינר ( 1925 - 1861 Steiner, ) , מייסד האנתרופוסופיה : "ניתן לצפות את בניית השפה על ידי משפטים דרך תנועות נמרצות סדירות של הרגליים, את ההיגוי המדויק דרך תנועות הזרוע ההרמוניות ואת החוש למודולציית הדיבור דרך ניסיון חייו 10 של הילד הנחווה באצבעותיו" . הרופא, האומן והמחנך ארתור פ . אואר ( 2001 - 1913 Auer, ) מסביר שהיד היא הכלי העיקרי הטווה את העולם בתוך מוחנו . לפני החיוך הראשון, יד התינוק תופסת בשד האם למטרת יניקה . הוא מזהיר שאם מתרשלים בפיתוח שרירי אצבעות הידיים ובאימונים, אזי מזניחים את פיתוח האופן שבו מבין התינוק את איחוד הדברים,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר