מבוא

עמוד:11

תעמולת מלך 11 באמצעותה יכול היחיד לחרוג מתוך עצמו אל סביבתו . אין היא קיימת בזכות עצמה אלא בתור שכזאת . תהליכי תקשורת הם גם חוליות החיבור בין תחומי פעילות שונים של כל חברה . פעילות תקשורתית היא העברת מסר ממקור ) יחיד, ציבור או מוסד ( ליעד . לצורך העברת המסר דרוש מסלול — ערוץ — המחבר בין מקור ליעד ואמצעי שיעביר אותו . ערוץ הוא קו יציב להעברת חומר כלשהו, מבלי שהחומר העובר בו ישפיע על הקו הזה . אמצעי הוא הכלי המשמש את המוען להעביר את המסר . המסר "נטען" בכלי ועובר דרך הערוץ אל היעד . מסר עובר ממקור ליעד על ידי מגוון אמצעים : דיבור וכתיבה, הבעת פנים ולבוש, צבע הנמשח על הגוף, הנפת דגלים ועוד . אמצעים אלה עוברים בערוצים שונים אל קבוצות חברתיות . האמצעים והערוצים הם גורמים אובייקטיביים 5 ואינם מעורבים במסר . תכני המסר הם סובייקטיביים והם יוצרים את הגבולות בין החברות השונות — חברות לאומיות, דתיות או מעמדיות . כל פעילות תקשורתית זקוקה לערוץ להעברת מסריה . פעילות חברתית זקוקה ליותר מערוץ אחד . קבוצת ערוצים המחוברים זה 6 רשת יכולה לזה ומפוקדים ממרכז אחד יוצרים רשת תקשורתית . להיות מוכוונת ליעדים מוגבלים יותר : להצלת חיי אדם כמו בשירותי הצלה או לניהול מערכת טיסות . היא יכולה להיות גם מוכוונת חברתית ליעדים פתוחים : לתקשורת דתית — באמצעות אתרי פולחן וממלאי תפקידים המאיישים אותם, או ליעדים מוגבלים — לקהל מסווג לצורך העברת מסר פוליטי באמצעות 7 מנגנונים מדיניים או מפלגתיים . מהבחינה הזו גם הופעת המלך היא ערוץ, משום שבאמצעותו אפשר להעביר מסרים מגוונים . יתרה מזו, הופעת המלך היא ערוץ פוליטי – אידיאולוגי – חברתי, כפי שנשתדל להראות בהמשך, ואפשר להבינו רק מתוך תפיסה הוליסטית . אבל הופעת מלך אינה רק ערוץ תקשורת אלא גם דפוס תקשורת . דפוס תקשורת הוא מסגרת

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר