פתח דבר

עמוד:10

אורי דורצ ' ין 10 המחקר האתנוגרפי שעליו מבוסס הספר נערך בעיקר בין השנים 2003 ל – ,2007 ומטרתו להציע דיון תיאורטי בשאלות של סגנון , תרבות וזהות דרך המקרה הייחודי של התגבשות הסגנון בישראל . לכן , אף על פי שבכותרת המשנה לספר כתוב " היפ – הופ בישראל " ראוי להקדים ולומר שאין בו יומרה עיתונאית או אנציקלופדית , והוא אינו מתיימר לסקור את כלל הדמויות והיצירות בתחום . חלק משמעותי מהיוצרים המוזכרים בספר , שנכחו ברגעים המעצבים של ההתרחשות , אינם פעילים עוד ) או פעילים בתחומים תרבותיים ומוזיקליים אחרים ( , ואילו חלק מהדמויות המרכזיות בתחום כיום אינן זוכות לאזכור כלל . הבלטה סלקטיבית מעין זו נגזרת כאמור מנקודת הזמן שבה נערך המחקר ויש לראות אותה בהקשר של הדיון המחקרי . אני רוצה להביע את הערכתי לקבוצת היוצרים שעומדים במוקד המחקר , על יצירתם המקורית ועל תרומתם להתחדשות במוזיקה הישראלית ; אני מבקש גם להודות להם באופן אישי על כך שניאותו לפתוח בפניי צוהר ל " אמת שלהם ", על המחשבות , החלומות , הלבטים והביקורת העצמית שמרכיבים אותה , בטון מהורהר יותר ופסקני פחות מזה שמאפיין את יצירתם . עבודתי המוקדמת הסתייעה במלגת מחקר מטעם " בית הספר קרייטמן ללימודי מחקר מתקדמים " באוניברסיטת בן – גוריון . פרסום הספר נתמך בנדיבות על ידי המכללה האקדמית צפת , ביתי האקדמי הנוכחי . רבים וטובים תרמו לי בעצה ובביקורת במהלך הכתיבה . ראשית , פרופסור פרן מרקוביץ מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן – גוריון שהנחתה את עבודתי והייתה לי קוראת ביקורתית בשלבי העבודה השונים . אם בסופו של דבר הבשילו כמה מרעיונותיי לכלל עבודה מחקרית ראויה לשמה , כפי שאני מקווה שאכן קרה , יש לזקוף זאת לזכות הליווי הקפדני והמסור של פרופסור מרקוביץ . חובה נעימה היא לי להודות גם

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר