מבוא

עמוד:10

איילת ברגור 10 3 . שתי הסדרות הללו שודרו פעם בשבוע בין 00 : 20 ל – 00 : 21 . הפקתן הייתה, למעשה, יריית הפתיחה של תעשיית אופרות הסבון והטלנובלות הישראליות . 2 הדרמה הישראליות היומיות בהמשכים, שהופקו 12 סדרות בישראל בשנים 1996 - 2006 והנכללות בקורפוס של ספר זה, מייצגות עשר שנות יצירה ישראלית מקורית באחד מהז'אנרים הטלוויזיונים הפופולריים ביותר בעולם . ב – 2007 שידר כל אחד מערוצי הטלוויזיה הישראלית ( למעט ערוץ 1 הממלכתי, ערוץ 8 בכבלים וערוץ YES דוקו בלוויין ) לפחות סדרה מקורית אחת המשתייכת לז'אנר סדרות הדרמה היומיות בהמשכים . סדרות הדרמה היומיות בהמשכים שהופקו בישראל נעשו עם השנים לגורם משפיע על הרגלי הצפייה של הציבור הישראלי, ולכן תמוה מדוע עד עצם היום הזה לא נערך מחקר אקדמי מקיף על הז'אנר הזה . ואולי אין זה מפתיע כל כך : הקושי המרכזי בכתיבת ספר זה היה איתור הפרקים של סדרות הטלוויזיה הכלולות בקורפוס : 150 פרקים של 12 סדרות אשר הופקו במשך עשור בידי גורמים שונים בתעשיית הטלוויזיה הישראלית . סדרות הטלוויזיה למיניהן אינן מתועדות ואינן נגישות לקהל הרחב בארכיונים ובספריות . יש להשיגן מבעלי הזכויות על הסדרות, כלומר חברות ההפקה, שמקצתן אינן קיימות עוד . ספר זה הוא המחקר האקדמי הראשון בישראל המנסה לבחון את הקשר הטקסטואלי בין סדרות הדרמה הישראליות היומיות בהמשכים ובין המקום שבו הופקו — ישראל . הספר בודק אם ניתן למצוא בטלנובלות ובאופרות הסבון הישראליות את מאפייני המקום, או לחלופין, בהיעדר מאפיינים איקונוגרפיים ספציפיים הנובעים מההוויה המקומית – התרבותית הישראלית, האם ניתן לומר שסדרות הדרמה הישראליות היומיות בהמשכים מתרחשות ב"אי – מקום", ועקב כך מנותקות מהמקום שבו הופקו ?

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר