הקדמה

עמוד:9

הקדמה | 9 החינוכי באמצעות רשימות לפרשת השבוע שנשלחו לחברות וחברי קבוצת הבית בכל שבוע . הפרק המסכם את השער נכתב על ידי רכזת ליווי והכשרה של חותם שהובילה קבוצת בית עם מוביל הבית . בפרק מתואר תהליך גיבוש תפיסת התפקיד של רכזת ליווי והכשרה, תפקיד ייחודי לתוכנית . הפרק המסכם, פרק רפלקטיבי במהותו, נכתב אף הוא על ידי מנהלות ההכשרה, והוא כולל תובנות, הרהורים ומחשבות על ארבע שנים של הובלת התוכנית, עם הפנים לשנים הבאות . אנחנו מבקשות להקדיש ספר זה למוישל׳ה ( שם סמלי שהעניקה הגב׳ שלומית עמיחי, יושבת ראש תוכנית חותם, לכל התלמידות והתלמידים שעבורם ייסדה את התוכנית ) , תלמיד בית ספר שאליו מכוונת תשומת הלב של כולנו, מתוך רצון לזמן לו חוויית הצלחה וצמיחה ללא תלות ברקע שממנו בא . אנו תקווה כי המסע המתואר בספר זה יתרום ולו מעט לסיכוייו של מוישל׳ה להיות אזרח שותף מלא בחברה שהוא חי בה . תודות תודה ראשונה וגדולה לנשות ואנשי הסגל של תוכנית ההכשרה חותם נעמי, כותבות וכותבי הפרקים בספר, על התרומה של כל אחת ואחד מהם להבאתו של ספר זה לאוויר העולם . תודה על ההיענות לקריאה "לכתוב את ההכשרה" לאחר ארבע שנים של עשייה, על ההתגייסות עם כל הלב והנשמה, על הלהט וחדוות הכתיבה, על הפתיחות ועל הנכונות לשתף בעשייה שלהם . היצירה המוגמרת היא יצירה משותפת של כולנו . תודה לאסף קפצן, חותמיסט ממחזור ט׳, על השיר שכתב ועל שאִפשר לנו לשבץ אותו בפתיח, "כי הדרך חייבת להיות משותפת", וזו מהות עשייתנו . תודה והערכה רבה לד"ר שרה שמעוני, העורכת האקדמית מטעם הוצאת מכון מופ"ת, שליוותה אותנו עקב בצד אגודל במהלך הכתיבה, קראה, האירה והעירה על כל אחד מהפרקים ושוחחה באופן אישי עם כל אחת ואחד מהכותבים והכותבות, ייעצה, תמכה והשיאה עצות מועילות וחכמות . לנו העורכות סייעה בראייה הרחבה של הספר משלב לידתו ועד שלב הוצאתו לאור . תודה לקוראים-המבקרים על הערות מועילות ומקדמות שסייעו לדייק ולשפר את הכתיבה . תודה רבה רבה לעורכת הלשון עירית שטייניץ על עריכת לשון מוקפדת, מדויקת ורגישה, על ההארות וההערות המקצועיות, על ההבנה העמוקה של

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר