הקדמה: בראשית היה הגעגוע

עמוד:10

10 המקומית שאליה נאבקה להשתייך . לאמיתו של דבר, אלה הם מפעלים שסכנת השִכחה מרחפת על יוצרם : בתרגום, נסתר המתרגם מאחורי היוצר המקורי וכפוף לו, ותרגומו עלול להידחק, מסיבות טובות יותר או פחות, מפני תרגומים אחרים ; ואילו המסה הספרותית אינה נהנית מפופולריות כמו אחותה, הספרות הבדיונית בפרוזה, וקהל קוראיה מצומצם . לפיכך, אחת ממטרותיו של קובץ זה היא להעלות כמה מרגליות ממצולות השִכחה, ולהנכיח פעם נוספת את קולה של ליטוין, אותו קול מעודן, נוקב וייחודי בעולם הספרות שלנו, הקורא תמיד להרחבתם של אופקי התרבות המקומית ומושך כבחבלי קסם אל מחוזות הקלאסיקה העולמית . כעין קלידוסקופ משקף הספר חלק מהמגוון של יוצרים, סוגות ותֶמות בהם עסקה ליטוין . אך בעוד שקובצי המסות והתרגומים שהוציאה לאור בחייה עברו סינון וליטוש בידיה, כאן מתפרסמים חומרים כפי שנמצאו במכתבתה . לפיכך נעדר כאן הגימור שוחר השלמות האופייני לה, פרי מודעותה לשינויים הבלתי פוסקים בתרבות ובשפה, וההתפתחות המתמשכת שאפיינה אותה כיוצרת וכאדם . לוּעבר הקובץ תחת ידיה היתה ודאי בוררת ומצמצמת, מחדשת ומעדכנת את החומרים בטרם הוצאתם לאור . עם זאת, קולה הייחודי, על חריפותו ועל איכותו הפיוטית המרוכזת, ניתן לזיהוי לאורך כל דרכה, ובספר זה ניתן להאזין למופעיו השונים כמות שהיו בנפתולי נהר הזמן ותמורותיו . המערכת מרס 2019

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר