פתח דבר: "שוליותו המרכזית" של האוצר הבכיר

עמוד:9

פתח דבר : "שוליותו המרכזית" של האוצר הבכיר 9 בעבודת הדוקטורט שלו, ואלה אכן הוטמעו בהמשך דרכו בתחום האמנות החזותית והשפיעו עליה . לתפיסות התיאטרוניות המהפכניות היתה השפעה משמעותית על האוצרוּת החדשה, זו שהחלה לצמוח בשנות ה- 60 וה- 70 . אוצרים לא מעטים הגיעו לעולם האוצרוּת מתחום התיאטרון . למשל, הרלד זימן, שהחל את דרכו כשחקן, במאי ומעצב במה, לפני שהחל בפעולת האוצרוּת, ועפרת כותב עליו : "איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא" . בתחילת אוצר-גרילה שואל עפרת : "מהי אוצרות טובה ? מהם הכישורים שנדרש להם האוצר הראוי ? מהי משימתו של האוצר ? " והספר, כסוג של עדות בגוף ראשון, משיב בדרכו לשאלות הללו, תשובה המהדהדת את יכולתה של האוצרות לחולל שינוי תפיסתי במדיום התצוגה . בחילופי הזמנים אמנם השתנו הדגשים, אך בעבודתו של עפרת פועמת המחויבות האישית ליצירה אוצרותית המחוללת "אירוע" . זו יצירה המחדשת בשפתה וחדורה בדחיפות, כי יש לה מה לומר כתביעה נמשכת . במובנים אלה ואחרים, מעשה היצירה של עפרת נקשר לאתיקה של התיאטרון הרדיקלי וגם הכותרת שבחר לספרו, אוצר-גרילה , מהדהדת כמקור השראה סמוי את "תיאטרון הגרילה" שהיה חלק 3 גם הקישור למורשת ההתנגדות של צ'ה מהתיאטרון הרדיקלי . גווארה מהווה מקור השראה עקרוני באופי הביקורתי העמוק של 3 מי שהגה את השם "תיאטרון גרילה" הוא ר . ג . דייוויס, מייסד - San Francis co Mime Troupe ( ״גרילה" בספרדית : "מלחמה קטנה" ) שהציע אותו ככותרת ( לפיטר ברג שכתב ופִרסם מאמר על תיאטרון זה 1966 ) . - https : / / www . dig gers . org / guerrilla_theater . htm

הקיבוץ המאוחד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר