בני עקיבא – מתנועת נוער חלוצית לתנועת נוער חלוצית מגשימה: הקמת קבוצת בני עקיבא עלומים (סעד)

עמוד:10

10 יוסי בהרב ויוסי כץ באו לביקורים בקבוצה, ויצאו מלאי התלהבות כשראו את הרעיון בהתגשמותו . חברי 13 הקבוצה ידעו שהשפעת הקבוצה תקבע את דרך חיי הסניפים . בישיבת ההנהלה הארצית של בני עקיבא באלול תרצ"א, כחודש לאחר עלייתה על הקרקע של קבוצת בני עקיבא פתח תקווה, הוחלט להעביר את מזכירות ההנהלה הארצית של בני עקיבא לפתח תקווה, לאחד האוהלים של הקבוצה . במכתב ששלחה ההנהלה הארצית למדריכי בני עקיבא ובו הודיעה על ההעברה היא הוסיפה את רצון בני עקיבא לצאת לתקופה חדשה, ואת הנדרש מהמדריכים כדי שרצון זה יקרום עור וגידים : חברים ! ברצוננו לעבור לתקופה חדשה בתנועתנו . לתנועתנו זו הצעירה הגיע כבר הזמן לעזוב את ההלכה ולהתחיל במעשים . ההתחלה היא מקבוצה זו החקלאית שנוסדה בפתח תקווה, ועליכם להמשיך במרץ לחדש ולחזק את העבודה החינוכית בסניפים . אנו עומדים לפני צו השעה ! והשעה היא שעת חירום שכל המפלגות ומכל הזרמים שבחברה פורשים את רִשתן על תינוקות של בית רבן להעביר אותם על דעתם ודתם . ואנו נעמוד מן הצד ? אנו רוצים עתה לפתוח את שערי התנועה לרווחה ולהכניס תחת כנפי הרעיון אלפי צעירים-ות ולחנך אותם ( על דעתם ודתם ) לחיים יותר נשגבים ונעלים, לחיי צדק ויושר . ועליכם חברים מוטל אותו החוב הגדול והאחראי . יש לנו קרקע בתולה וכר נרחב לעבודה על שדה הרעיון . עליכם להתחזק ולהתרכז ולהתמסר בכל הארץ למפעל הזה . אסור להחמיץ את השעה . 14 הקבוצה מילאה את מה שציפו ממנה, אך החיים היו קשים מאוד מחוץ ומבית . מחוץ היו צריכים להיאבק על מציאת ימי עבודה, ומבית נשאו בעול עבודת ארגון בני עקיבא לאחר יום עבודה מפרך . כמו כן המצב הכלכלי לא היה קל, כי הנשיאה בעול הכספי של בני עקיבא הייתה כבדה מדי בשביל קבוצת עובדים קטנה . החברים השתדלו ללמוד מחברי רודגס השכנה, שהייתה ותיקה יחסית בחיי קבוצה, את סדרי החיים המשקיים . 13 . אליאש, עמ' 100 - 101 , 109 ; לב, עמ' 21 ; אמצ"ד, חטיבה 013 / מחזור ג / תיק ,0098 מכתב ממזכירות סניף פתח תקווה ( משה ליכטנשטיין ואריה ארליך מקבוצת בני עקיבא פתח תקווה ) לארגון בנות עקיבא בתל אביב מיום כ"ד באייר תרצ"ב, שהראה על פעילות קבוצת בני עקיבא בסניפי בני עקיבא . 14 . שם, מחזור א / תיק ,0001 מכתב מההנהלה הארצית של בני עקיבא למדריכים מחודש מרחשוון תרצ"ב ; אליאש, עמ' 102 .

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר