1 פליני פוגש את יונג

עמוד:14

14 גבריאל קאבאליון יונג הדגיש שהתוצרים הנפשיים אשר נקראים סמלים זוכים להרחבה תרבותית והכרתית דרך אמנות, חלום, מיתוסים, אגדות, טקסים ופולקלור . הם מתבטאים באופן ספונטני בחלומות, בחזיונות וביצירות אמנות ( כמו סרטים ) . הם אינם מוגבלים למקום 21 יונג הניח או תקופה, והם מייצגים טווח רחב של משמעויות . שישנו תחום לא מודע עמוק, שאותו כינה "תמונות קדמוניות" או "הלא – מודע הקולקטיבי", ובשלב מאוחר יותר בחייו כינה אותו "הנפש האובייקטיבית" . ב ספר האדום של יונג שפורסם לפני שנים מספר עולה עוד מונח שראוי לציון : רוח המעמקים ( spirit of 22 the depths ) . תוויות מגוונות אלו מצביעות על העובדה שרמות עמוקות של התודעה האנושית ( הלא – מודע ) אינן מורכבות רק מהדחקות של האני הפרסונלי או מתכנים טראומתיים ( על פי התיאוריה של פרויד ) , אלא גם מגורמים טרנס – פרסונליים, שהם מעבר לממד האנושי הגשמי . כאשר ביטויים רוחניים כמו חלומות, פנטזיות ויצירות אמנות מקושרים לנפש האובייקטיבית, יש להם גם מאפיינים אוניברסליים : הם יכולים להפעיל משיכה יוצאת דופן על המודע, להתעלות מעל אסוציאציות פרטיות גרידא . האסוציאציות עולות באופן ספונטני, מחוץ לכוחותיו של הרצון ההכרתי . במילים אחרות, הן נושאות כמויות אדירות של אנרגיה ובעלות השפעה ממריצה . נוסף על כך הן מעידות על מציאות נפשית אשר לכל אחד יש גישה אליה, אבל היא מתעלה מעל לגבולות של ההיסטוריה 23 האישית . במילים אחרות, לצד הסמלים האישיים יותר קיימים סמלים 24 מכאן המונח "ארכיטיפ" כמושג אוניברסליים כלל – אנושיים . פסיכוסומטי המקשר בין הגוף לנפש . ניתן לזהותו בהתנהגויות גלויות, בייחוד אלו שמתקבצות סביב החוויות הבסיסיות והאוניברסליות כמו לידה, ילדות, חתונה, בית, זכריות ונקביות, רשע, חוכמה, זקנה, שינוי, מסע, סמכות, אימהות, מוות, חוק,

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר