1 פליני פוגש את יונג

עמוד:12

12 גבריאל קאבאליון מפגש זה בין שתי הדמויות - הבמאי האיטלקי פליני והפסיכיאטר השוויצרי קרל גוסטב יונג - התרחש בחלומו של פליני, וכן בחלומות נוספים שיידונו בהמשך . במציאות, דמויות אלו לא נפגשו מעולם . אף על פי שיונג העניק הזנה ומזור רוחניים לבמאי האיטלקי, טרם נחקרו לעומק השפעתו של יונג על פליני והשלכותיה על יצירתו . התיאוריה של יונג התמקדה בארכיטיפים רבים שאפשר לזהותם בקולנוע . כמו כן, מחקרים קולנועיים שהתמקדו ביצירותיו של פליני זכו לקהל אקדמי גדול . עם זאת, בודדים המחקרים המשלבים את יונג הפסיכיאטר עם פליני 3 אכן, מומחים יונגיאניים אשר התמקדו בארכיטיפים הבמאי . ובסמליות בקולנוע הזניחו לרוב את מורשתו של פליני והעדיפו 5 בקולנוע 4 אחדים התמקדו בתקשורת ההמונים,סדרות טלוויזיה . 8 כלומר בסוגות 7 סדרות בלשים ופילם נואר, 6 בסרטי אימה,בדיוני, 9 שאינן מאפיינות את הסגנון של הבמאי האיטלקי . 10 ובחקר הקולנוע מן העבר השני, מומחים בביוגרפיה של פליני 11 הזכירו כבדרך אגב את השפעתו של יונג על חיי האמן ומעט שלו השפעות של סמלים וארכיטיפים בעבודתו . יוצאי דופן הראויים 12 אשר ניתחו כמה לציון הם אוהילי ( O'Healy ) וסטבס ( Stubbs ) , ארכיטיפים בקולנוע של פליני, בייחוד ה"אנימה" וה"צל", ובאופן הזה הפגישו את הגישה היונגיאנית עם יצירותיו של האמן . כמו כן ראויה לציון עבודתה של החוקרת הישראלית חיה אלדובי, שעמדה על התעניינותו של פליני בספרי יונג ועל השפעותיהם האיקונוגרפיות של ארכיפיטים כמו המנדלה על הקולנוע של 13 פליני . במחקר בישראל אפשר לזהות סימנים בודדים של התעניינות 14 והזנחה והתעלמות כמעט מוחלטת בפליני בקרב הוגים יונגיאניים 15 של חוקרי קולנוע ביחס להיבט הארכיטיפלי בעבודתו של פליני . חוסר ההתעניינות בעבודתו של פליני מנקודת מבט יונגיאנית עשוי להיות תוצאה של המגמה הכללית בניתוח סרטים . כפי שציין הסופר

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר