הקדמה

עמוד:8

8 יצחק קשתי התלמידים בבתי הספר ב"פריפריה", שאופיינה בממדים כלכליים, מרחביים ואתניים . במקביל לקידום האינטרסים החינוכיים של קבוצות המרכז, מנהיגות "מערכת" החינוך, שלאור פיצולה ההולך ונמשך החלה להיראות יותר ויותר כמדומיינת, מנעה כל מהלך לקראת הבניית מערכי החינוך הקיימים במבנה רב-תרבותי . מבנה מעין זה, מתוכנן ומבוקר על ידי משרד בעל סמכות ממלכתית, ייתכן שהיה מונע את התרוששותו של משרד החינוך, ובעיקר את כפירתו המתריסה של ה"חינוך העצמאי" ואת הדחייה שהוא מפגין כלפי "ליבה" של מקצועות לימוד, שהייתה עשויה לקרב את תלמידיו אל שוליו של בית ספר מודרני . במוקד רוב הפרקים המופיעים בקובץ, הנסמכים על עיון ומחקר של תקופתם, מוצבות בעיות שהוזכרו מקודם ודומות להן, שאינן מרפות מבתי הספר וממערכת החינוך בארץ . לחלק מבעיות אלה מוצעים פתרונות מבניים ואחרים בני יישום .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר