הקדמה

עמוד:14

14 | הקדמה – של אלה המכונים " ימין שמרני " ו " שמאל ליברלי " – התאחדו בסיעות נבדלות לכאורה המאמצות את אותו רעל קולקטיביסטי , ואף אחת מהן אינה מייצגת נאמנה את הערכים האמריקאיים . איין ראנד נוכחה שעליה להגדיר מערכת פילוסופית משלה כדי לתת תוקף לשיטה הפוליטית המהפכנית של אמריקה . מאחר וחזתה את הצורך בהתחלה חדשה , כינתה את ממשיכי דרכה " האינטלקטואלים 11 החדשים ", ועבודתם מוצגת להלן . נקדיש כמה מילים למבנה הספר . החלק הראשון שב ומציג את המדריך לאמריקניזם של איין ראנד כעבודה שעומדת בזכות עצמה , וכולל את שתים-עשרה השאלות והתשובות המקוריות שפורסמו בוויג ' יל . החלק השני חוקר שאלות נוספות שנועדו להיבחן בסדרות שלא הושלמו . את התשובות מספקים סופרים , היסטוריונים ופילוסופים הבקיאים ברעיונות של איין ראנד וביישום שלהם בפוליטיקה , כלכלה , משפט ותרבות פוליטית . החלק השלישי ממשיך את הדיון בפילוסופיה הפוליטית האמריקאית . החלק מציג , בפעם הראשונה בדפוס , קטעים מתוך " סדנה אובייקטיביסטית על אתיקה ופוליטיקה " של איין ראנד משנת 1971 . החלק הרביעי מסכם את הספר בבחינת האמריקניזם , כולל מקורו ההיסטורי , הרלוונטיות שלו לזמננו ויישומו העתידי . המדריך החדש לאמריקניזם לא בא להשלים את העבודה הלא גמורה של איין ראנד . העבודה הזו עומדת בזכות עצמה , אך בחינה מחודשת של עבודתה המוקדמת , והשאלות שהעלתה , מכינה את הבמה לדיון חדש ונחוץ ביותר . איש מהתורמים לא מדבר בשם איין ראנד עצמה . איש לא יודע בדיוק כיצד איין ראנד הייתה עונה לשאלות שהתוותה . לדעתנו , העבודה הזו בנויה על התובנה של ראנד לשם הארת האמריקניזם ויישומו בימינו . לאור הבהרה זו , המדריך החדש לאמריקניזם רלוונטי להדהים . המשמעות של מה בדיוק כולל " אמריקניזם " שרויה אף יותר במחלוקת מאשר כשראנד ניגשה לנושא לראשונה .

הוצאת אנכי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר