הקדמה

עמוד:9

9 מיינדפולנס והמהפכה השקטה בחינוך תפיסה זו עוצבה מתוך מחקר והוראה של תרגולי התבוננות וחינוך באקדמיה ואולי אף יותר מכך - מתוך תרגול ארוך שנים . כמו חוקרים אחרים בתחום זה, אני מעורב במושא המחקר שאותו אני חוקר . מעורבות כזאת דורשת שאסביר את התנועה של הספר בין תיאור חיצוני של המהפכה השקטה בחינוך ומופעיה, לבין הבעת עמדה אישית שלי לגבי מהפכה זו . מחד זהו ספר שחלק מפרקיו מתארים את המהפכה השקטה מנקודת מבט מעורבת פחות, המבוססת על המחקר בתחום . בכלל מחקרים אלו יוצגו גם מחקרים שלי, שהחלו בעבודת דוקטורט בפילוסופיה וסוציולוגיה של החינוך שנכתבה על יוגה וחינוך . במסגרת עבודה זו חקרתי את יסודות החינוך לאור שילוב של תפיסות מערביות ומזרח-אסיאתיות . המשכתי במחקרים שבהם מיפיתי את התפתחות המהפכה השקטה בחינוך בעולם מכיוונים סוציולוגיים והיסטוריים, ובמחקרים שבהם עסקתי במחקר המדעי המתפתח של מיינדפולנס בהקשריו החינוכיים, שבחלקם שיתפתי פעולה עם חוקרי מוח ופסיכולוגים העוסקים בתחום זה . צד זה של הספר, אם כן, מציג נקודת מבט תיאורית יותר ומעורבת פחות . מאידך, אותו אדם שמתאר את המהפכה השקטה וחוקר אותה ממרחק הוא אני, שמתרגל תרגולי התבוננות למעלה מ- 20 שנה ומדבר מתוכם . הוסמכתי כמורה בכיר ליוגה, הוכשרתי כמורה למיינדפולנס ואני מתרגל טאיצ'י שנים ארוכות . לצד אלו, מרכיב מהותי בעבודתי בעשור האחרון הוא הוראה של קורסים באקדמיה שבמסגרתם סטודנטים לומדים לתרגל מיינדפולנס, ולעתים גם יוגה, במקביל ללימוד התיאוריה, המחקר סביב התרגול והשילוב שלו בשדה החינוך . במהלך עשור זה גם שימשתי כיועץ לבתי ספר שונים בהטמעה של תרגולי התבוננות בתוכנית הלימודים, ואני שותף ליוזמות חינוכיות ואקדמיות שונות בתחום זה . במילים פשוטות, אני חלק מאותה מהפכה שקטה בחינוך שאותה אני מתאר . מעורבות כזאת מחשידה אותי מיד כמיסיונר . אני מודה, אני

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר