פתח דבר

עמוד:10

סדר נשי| 10 כבוד מלכותו בקול רם, ומכל מקום לא הזכיר מגן אברהם לאסור רים גם כן בקול רם, עד כאן לשונולנשים, והרי מעשים דהנשים אומ דמר . ואני מוסיף, דכאן גרע טפי מעמידה על רגלים ומללבוש לבנים, דאיסורא נמי איכא כמו שהביאו בפוסקים סי' ס"א ( סע' י"ג ) ובגמרא פסחים נ"ו ע"א . אך באמת לא קשיא מידי, דהרי בסי' ( ע"ו ) רתם [ ע' ] ס"א מבואר דנשים פטירי מקריאת שמע, ואם כן אמי קריאת שמע ופרשת ואהבת וכו' אינו אלא כפיוט בעלמא ואיזה הפסק יש כאן, וגם אם אומרים בקול רם ואף בימי החול איזה איסור בקול רם, ופשוט . וזה שכתבתפילהיש כאן, וכמו שאומרים כל ה רש"י בפסחים הנ"ל נימריה וכו' בקריאת שמע עד כאן לשונו, את שמע והפסק בודאי מותר אףורוצה לומר דבלאו הכי בלא קרי באמצע . ואף באקדמות שאומרים בשבועות ביש מקומות [ קודם ] קריאת התורה, ויש מקפידים על זה כמו שכתב שם הט"ז בסי' תצ"ד ( סק"א ) , היינו שהקריאה חיובית מתקנת משה רבינו או מעזרא וסיעתו ובין ברכה לברכה, מה שאין כן בלאו הכי אין קפידא אף התורה שאינה חיובית, ולא כמו שעלה על דעת מרבפרשה מ דהקפידה בהפסק פרשת משה רבינו, וזה אינו . Rereading the , בספרה : Judith Hauptman מעניין להעיר כי לפי , כבר ,1998 Rabbis : A Woman's Voice , Boulder Colorado בתקופת חז"ל, הרבנים עשוי שינויים משמעותיים בתחום ההלכה בכדי ) בזה הלשון : 244 - 642יטיב עם נשים . היא מסכמת את מחקרה ( בעמ'לה Our examination of ten key issues and institutions of rabbinic law revealed : That marriage, which used to involve the purchase of . 1 a woman by a man from her father, became, in rabbinic times, a form of "social contract" entered into by the prospective bride and groom That divorce, which used to be the prerogative of . 2 men only, became possible for a woman, with the assistance of a rabbinical court, who could "force" a get That women's exemption from the obligation of . 3 procreation was not designed to devalue their role in

הוצאת ראובן מס בע"מ, ירושלים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר