פתח דבר

עמוד:8

8 | פורצים גבולות באקדמיה : שילוב למידה מבוססת פרויקטים בהוראה הפרק האחרון – אחרית הדבר – מוסיף מבט על המשך התהליך בתקופה שלאחר סיום המחקר . הספר משקף תמונה הוליסטית של תהליך מורכב של שינוי פדגוגי שנחקר בגישה של חקר מקרה . גישה זו מאפשרת לחקור לעומק תהליך ייחודי על מגוון היבטיו, ולחשוף את החוויות האישיות של המעורבים בתהליך ואת משמעויותיהן בהקשר החברתי והארגוני ( יוסיפון, 2016 ) . המחקר מבוסס על מגוון סוגי נתונים ( ראיונות, תיעוד אירועים ותהליכים קבוצתיים ואישיים, ניתוח מסמכים ) , שנאספו ממשתתפים השייכים למסגרות שונות במכללה ( סטודנטים, מרצים, בעלי תפקידים ברמות שונות ) . מחקר זה הוא מחקר קולבורטיבי . ידוע כי גישה זו תורמת רבות לאמינות המחקר, משום שהיא מאפשרת הסתכלות בסוגיה הנחקרת מנקודות מבט שונות, מערבת ידע מגוון שצברו חברי הקבוצה, ומשלבת הערכת עמיתים ( 2005 Hammersley, 2007 ; Rigby & Edler, ) . אנו מקוות שממצאי המחקר יעזרו לקוראים המעוניינים בהובלה או בהבנה של תהליכי שינוי ארגוני הסוחף עימו קהילות של סטודנטים ושל מרצים בארגון ומחוצה לו . ברצוננו להודות לכל המעורבים בהוצאת הספר לאור : לחברי הרשת – שחקרו, חשבו, דנו, ביקרו ולבסוף גם כתבו את פרקי הספר . תודה לרשות המחקר הבין - מכללתית של מכון מופ"ת ולעומדת בראשה ד"ר עינת גוברמן על התמיכה בביצוע המחקרים . אנו מודים מאוד גם לצוות הוצאת הספרים של מכון מופ"ת על הליווי המקצועי לאורך כל הדרך : לד"ר דודו רוטמן, ראש הוצאת הספרים והעורך הראשי, לפרופ׳ ענת זוהר ולד״ר שרה שמעוני, הקוראות המומחיות שקראו את הספר, לד"ר בלה יעבץ ולד"ר יהודית שטיימן, העורכות האקדמיות של הוצאת הספרים, לתמי בורשטיין, עורכת הלשון, לעדי רופא, עורכת הלשון האחראית, למאיה זמר - סמבול העורכת הגרפית ולחני שושתרי, רכזת המערכת . מקורות יוסיפון, מ' ( 2016 ) . חקר מקרה . בתוך נ' צבר - בן יהושע ( עורכת ) , מסורות וזרמים במחקר האיכותני : תפיסות, אסטרטגיות וכלים מתקדמים ( עמ' 179 – 216 ) . מכון מופ"ת . . Hammersley, M . ( 2007 ) . The issue of quality in qualitative research International Journal of Research & Method in Education, 30 ( 3 ) , 287 – doi : 10 . 1080 / 28741610707273471 . 305 Rigby, J . , & Edler, J . ( 2005 ) . Peering inside research networks : Some observations on the effect of the intensity of collaboration on the variability of research quality . Research Policy, 34 ( 6 ) , 784 – 794 . https : / / doi . org / 10 . 1016 / j . respol . 2005 . 02 . 004

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר