פתח דבר

עמוד:7

פתח דבר | 7 כתיבתו של הספר שאתם מחזיקים בידכם הסתיימה בתחילת שנת ,2020 ו'פתח דבר' זה נכתב לקראת סוף יולי 2020 . במהלך פרק זמן כזה של מספר חודשים העולם משתנה, ובעשורים האחרונים מדגישים במיוחד את קצב השינויים ההולך וגדל, שמציב בפנינו תנודתיות, אי - ודאות, מורכבות וחוסר - בהירות גדלים . אך החודשים הספציפיים שבהם מדובר במקרה זה, היו ועודם גורליים יותר ככל הנראה ; מגפת הקורונה שינתה את החיים בארץ ובעולם ללא הכר . כולנו חווינו שינויים משמעותיים בחיינו ; אך אם נצטרך לחשוב על שדה אחד שהטלטל באופן דרמטי במיוחד - חינוך יהיה ככל הנראה השדה הראשון שעליו נצביע . מאז מרץ 2020 מאות אלפי תלמידים ואלפי הגננות, המורות, המורים, המנהלים והמנהלות חוו עולם תנודתי, לא - ודאי, מורכב וחסר בהירות מהו . מורים ומורות שהתנסו בחודשים האחרונים בהוראה מרחוק ואף חזרו להוראה ב"שגרת קורונה" עם מסיכות על הפנים ואלכוג'ל יכולים ודאי להציע תובנות חשובות מתוך ניסיונם בשטח, אך גם בימים אלו, בעיצומו של 'גל שני', אנחנו רחוקים עדיין מלהבין כיצד יתפתחו הדברים ואילו השלכות בדיוק יהיו לתקופה זו . אף על פי כן ישנה תובנה אחת עמוקה שעולה מן החודשים הללו, שאפשר לנסחה באותיות של קידוש לבנה, והיא הופכת ספר זה לספר חשוב במיוחד שראוי שייקרא לא רק על ידי מורים ומורות אלא אף על ידי מתווי מדיניות – הכשרה ולמידה של מורים חייבת להקנות למורים מיומנויות רגשיות - חברתיות כבסיס לעבודתם . הספר הזה פותח לפני הקוראים והקוראות מבוא מצוין לתחום הזה, למחקר וליישומים שלו . עורכי הספר וכלל הכותבים אשר כתבו את פרקיו הם מומחים בתחומים של מיינדפולנס ולמידה רגשית - חברתית, והם מיישמים אותם וחוקרים אותם במסגרת הכשרה ולמידה של מורים . אין לי ספק כי מי שיקרא בספר יצא נשכר, וכי ספר זה מהווה דחיפה משמעותית לקידום תחום חשוב זה, ואני תקווה כי קריאה בו תהווה אבן דרך משמעותית לכל העוסקים בהכשרה ובפיתוח מקצועי של עובדי הוראה ומחנכים בכלל . מי ייתן ונמצא יחד את הדרך להעניק למורים את שנדרש ומגיע - מרחב מיטיב להתפתח, לצמוח ולהביא את אישיותם אל המעשה החינוכי . איל רם סמנכ"ל מִנהַל עובדי הוראה במשרד החינוך יולי, 2020

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר