1 להיות מורה עם אג׳נדה

עמוד:13

להיות מורה עם אג'נדה 13 ללמוד באווירה פתוחה ובטוחה ; שעל המורה ליצור, בשיתוף התלמידים ועבורם, אווירה של קבלת השונה, ולשם כך עליה לעודד אותם להשמיע עמדות שונות ולפעול בדרכים מגוונות ; אני גם מאמינה שייעודה של הכיתה הוא לשמש כקבוצת שייכות חברתית, ולשאוף שכל אחד מחבריה ירגיש בה אהוב, נחוץ ויכול . כיתה מוצלחת היא זו שמתמקדת, בין היתר, בפיתוח ובלמידת מיומנויות חברתיות, כגון קביעת כללים ושמירתם, התחשבות בזולת, תרומה של הפרט לכלל, הקשבה הדדית, ניהול שיח בעת מחלוקת, ניהול ויישוב קונפליקטים . לתפיסתי, את העבודה החינוכית חולקים המחנכת וההורים, ולכך נדרשות שפה משותפת ותקשורת פתוחה המושתתות על אמון הדדי . המחנכת היא מעין חונכת, מדריכה ומלווה התומכת בתלמידים ומאפשרת להם לרכוש מיומנויות חברתיות ולימודיות . החינוך על פי אדלר לנו, אנשי החינוך, יש חלק מרכזי בהשפעה על מימוש הפוטנציאל של התלמידים, בחיזוק האמונה שלהם בעצמם וביצירת סביבה שתאפשר להם למידה של ערכים ועקרונות דמוקרטיים והתנסות בהם . על כן, החינוך הוא דרכִּי “להעביר את זה הלאה" — את האמונה באדם, בכוחותיו ובמחשבתו היצירתית . יכולתו וזכותו של אדם להתפתח ולחיות חיים בעלי משמעות, ותוך כדי כך לתרום לחברה שבה הוא חי .

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר