1 להיות מורה עם אג׳נדה

עמוד:12

12 אדלר בבית הספר הפרויקט שבו הבחנתי בשינוי במרקם הקבוצתי התקיים כמה חודשים לאחר שהתחלנו בתהליך — באחד הטקסים בבית הספר . החזרות לקראת הטקס, המתח, ולעיתים התסכול וההתרגשות — תרגלו את התלמידים בכל מה שלמדו : להגדיר מטרות, לחלק תפקידים בהתאם ליכולות של כל אחד מהם, לקבל את השונוּת, להתמיד גם כאשר מופיעים אתגרים ומהמוּרות, וכמובן לעודד זה את זה לאורך הדרך וללמוד כיצד לראות את הטוב בתוך הקושי . בתום חודשיים אינטנסיביים מאוד, שהתמקדו בעיקר בתכנים הללו, חזרנו לתוכנית הלימודים המקורית ככיתה מגובשת יותר . המיומנויות החדשות שתורגלו הוטמעו באמצעות השפה המשותפת שהתפתחה בינינו . בדיעבד, ברור לי כי השפעתן של אותן שנתיים שבהן שימשתי כַּמורה המחנכת הייתה מכרעת . במהלכן גובש לראשונה, הלכה למעשה, האני מאמין החינוכי שלי . אני מאמינה כעבור שש שנים יצאתי לראשונה לשנת שבתון ולמדתי במכון אדלר, שם נחשפתי לתאוריה שנתנה מענה לרבות מהשקפותיי . שנה זו גיבשה את העקרונות ואת האמונות שלי ביחס למקצוע שבחרתי לעצמי, וליטשה אותם . גם אם תמציתם עלולה להשתמע כיומרנית במקצת, היא מתגלמת בעבודה היום - יומית של המורה . ואלה עיקרם : אני מאמינה שמהות תפקידה של המורה היא לחנך ; שהכיתה אמורה להיות מקום המאפשר לתלמידים

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר