מבוא

עמוד:12

12 טל דקל המקומי הישראלי-פלסטיני והן למגמות כלכליות גלובליות ( קמפ ורייכמן, 2008 ) . על אף שקבוצות הנשים לכאורה שונות מאוד אלו מאלו, ההיגיון של המציאות הטרנס לאומית ואחידות התקופה ההיסטורית יוצרים מסגרת לדיון משותף . הגירה בעבור הפרט, חוויית ההגירה, המעבר לארץ אחרת, והחיים בעולם טרנס לאומי, היא ביסודה חוויה של דיסאוריינטציה, פירוק ועירוב זהויות והגדרה מחודשת . ההגירה מייצרת מתחים רבים לצד אפשרויות משלהבות : כפל שפה, זרות ושייכות, היטמעות והתבדלות, נדודים, והגדרות מחודשות של מושגי המרחב והבית . ההגירה תובעת מהמהגרות לנהל משא ומתן מורכב עם סביבתן . קיים מתח בין דרישת החברה הקולטת להיטמעות מוחלטת ויצירת זהות חדשה, ובין דרישה ורצון של המהגרות לקיים זהות המשמרת משהו מ"תרבות המולדת" ( גיצין-אדירם, 2007 : 3 ) . הגירה היא חוויה מתמשכת המלווה את הסובייקט לאורך שנים רבות, ויש אף הטוענים שהשפעתה אינה מתפוגגת לעולם . אולם להגירה ישנן השפעות גם על מדינות הלאום אשר מתמודדות עם השלכות מרובות ממדים של הגירה בקני מידה גדולים . עם התגברות תנועות הנדודים של בני אדם על פני הגלובוס, ניכרת ירידה באפשרותן של מדינות הלאום לשלוט באופן ישיר ומלא בתופעה, על אף מאמצים קבועים לווסתה . הניסיון לכתוב על הגירה, להמשיג אותה בכלים תיאורטיים ולתמצת או להקיף את מגוון ההיבטים שלה הינו מאמץ מורכב וקרוב לבלתי אפשרי . חוויית ההגירה כוללת התנסויות שפעמים רבות הן אישיות-סובייקטיביות ובו בזמן פוליטיות-אוניברסליות וקיים קושי קבוע להבחין בין שני הממדים . הבסיס המתודולוגי של הדיון, המשלב בין ניתוח יצירות אמנות ובין דיון חברתי פוליטי

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר