מבוא

עמוד:14

לנוכח בית הדין השרעי 14 בשנות ה – 90 המאוחרות התאספה בפריז קבוצה של נשים מוסלמיות מארצות שונות בחסותו של ארגון "נשים החיות בחסות חוקים מוסלמיים" ( Women Living under Muslim Laws, WLUML ) במטרה "לקרוא את הקוראן" . ארגון זה מגדיר את עצמו כ"רשת בינלאומית המספקת מידע, סולידריות ותמיכה לכל הנשים אשר חייהן מעוצבים, מושפעים או נשלטים על ידי חוקים ומנהגים אשר 9 פרשנות הקוראן עלאמורים לנבוע מהאסלאם" ( הדגש שלנו ) . ידי נשים היא חדשנית כשלעצמה, אך אירוע זה היה מהפכני אף יותר . קבוצת הלימוד הייתה בלתי היררכית ונעזרה גם באנשים לא ידועים כמשאב . שיטה זו היא פמיניסטית באופייה, ונבדלת באופן מובהק מהלמידה האסלאמית המסורתית מפי שיח' ואף מההשכלה האקדמית בראשות פרופסור . תשומת לב רבה הוקדשה למשמעות המדויקת של פסקאות ומילים כגון קואמון, ולא פחות חשובה ממנה — נֻשׁוּז, מרידה, אשר הוסברה על ידי המשתתפים כסירוב ללדת ילדים . האופי הפתוח של פגישות אלה הוכיח את עצמו כאשר אחת הנשים הביעה התנגדות להגדרת האישה על פי תפקידה כאם וכרעיה 10 תוצאות הדיונים בפריז מבלי להתחשב בשליטת האישה על גופה . הופצו בצרפתית ובאנגלית כערכת משאב . אתר הארגון זמין היום בצרפתית, אנגלית, ערבית, פרסית, אורדו, רוסית וכמה שפות מזרח אסיאתיות . הרחבת התרגומים מעידה על הרצון להביא את המסר האסלאמי – פמיניסטי של הארגון לנשים ברחבי העולם המוסלמי . ביקורת החדית' כבר בשנת 1982 הציעה עזיזה אל – הברי שפמיניסטיות יפתחו 11 היא הבינה ביקורת חדית' משלהן, מבלי לפרט את כוונתה . שמדובר במשימה מורכבת למדי . שנים מספר לאחר מכן הדגימה הסוציולוגית הפמיניסטית המרוקאית פאטמה מרניסי כיצד ניתן לנטרל מסורות של הנביא באמצעות שיטות ניאו – מסורתיות .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר