מבוא

עמוד:10

מיוחדהבטחתם לנו ילד שרגא פישרמן : 10 פני אתגרים לא פשוטים . לף הם לעיתים העומדים א אחרקורס פיתחו שיחה עם אסתי, הבנה נלהבת, אמפתיה ועידוד רב כני הקורס נכתבו מחדש, מתודת ההוראהוועל כך הוקרתי . ת , ומבחינתי מרתק שונתה, דרכי הערכה שונו וההתרגשות גאתה . . . אנשיםמראיינים בני משפחה למאז, בכל שנה, עשרות סטודנטים וסטודנטיות ראיונותהבכיתה, מנתחים את תוכן ראיונותהצרכים מיוחדים, מציגים את עם והקבוצה תוהה ומנסה למצוא דרכים כיצד לסייע לבני המשפחה . מפגש זה הפך מהרצאה ל'שיעור טישו' . . . לא פעם עולים סיפורי חיים, מוקרנות תמונות דמעות . לא פעם סטודנטיות מספרות עלםומורידירי לב י או סרטונים מכמ מיוחדים . לעיתים הן מסוות זאת בתחילה ומציגותעם צרכיםאחות או ילד איון ואחר כך 'נפרץ הסכר' ולעיתים מלכתחילה הן מציינות שזה 'סיפורי כר בן הזוג וישם שלהורי ה חייהן' . יש שמראיינים את הוריהם, יש שמראיינים את מיוחדים . עם צרכיםאחות לילד —ינים את בתם ( או בנם ) אפילו שמראי ספרותישאלו . התברר לנו שבעוד ראיונותעל נשען ספר זה של רוב רובו יחסית מעט ספרות על אחיםצרכים מיוחדים, ישעם העוסקת בהורים לילדים עםצרכים מיוחדים וכמעט אין ספרות העוסקת בסבים לילדים עם לילדים עם סבתות וסבים הניבו לא מעט תובנותראיונותדים . עשרות צרכים מיוח והציפו לא מעט קשיים . . . לספר שלושה שערים . הראשון עוסק בסבים, השני מתמקד באחים והשלישי ות י ( השתדלתי לתמצת ) , עולות סוגתאורטיבהורים . בכל שער מובא רקע ואף מועלות המלצות . בשני שערים ( אחים והורים ) ראיונותשעלו בלמיניהן להיות 'הזבוב שעל הקיר'יוכל קורא שה כדיונרטיב מלאראיונותהוספתי בחדר הריאיון . הבאת התמות גורמת לאיבוד הריאיון השלם, אינה מאפשרת 'לראות' את ההקשרים ולחוות את מה שהמראיין חווה . הרצון להכליל והזהירות ם את הריאיון ומונעים מהקורא להיות שותף לחוויה . כוליהמתבקשת מעוותי דשים שלווהנרטיב יכניסו את הקורא לקודש הקראיונותהתקווה ששני הריאיון . המיוחדיםעם הצרכיםהספר מיועד בראש וראשונה לבני משפחתו של הילד ליחס כלפיגם רעיונות ו , ובראשם ההורים העשויים למצוא בו 'חברים לאתגר' מיועד לילדים, למתבגריםעל כך הספרם, הורי ההורים ועצמם . נוסףאחי יוכל לפתוח להם צוהר להבנתואני מקווה שצרכים מיוחדים עם ולבוגרים

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר