תוכן העניינים

עמוד:9

“מה״ בסוף משפט השאלה ; “אתה יודע״ + פסוקית מושא הפותחת ב״מה״ ; ״מה״ במשמעות “מדוע״ ; “מה״ במעמד הסומך בצירוף סמיכות צמודה או פרודה ; וי״ו + “מה״ + ת״פ ; צירופים כבולים הפותחים ב״ ( ו ) מה״ ; “מה״ בראש משפט שאלה להבעת פעולת דיבור עקיפה של טענה שלילית מודגשת ; מילת יחס + “מה״ ; שני שימושים נוספים של “מה״ כינוי השאלה “מי״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216 “מי״ בראש משפט שמני [ “מי״ + צ״ש מיודע ; “מי״ + כינוי גוף ( חבור או פרוד ) + צ״ש ] ; “מי״ בראש משפט פועלי [ “מי״ + “מ ( ן ) ״ + צ״ש מיודע בריבוי + צ״פ ; ״מי״ בראש משפט שאלה ואחריו משפט שאלה המציע תשובה ] ; “מי״ בעמדת הסומך ; מילת יחס + “מי״ ; מילת יחס + “מי״ במשפט שאלה רב- נעלמים כינוי השאלה “איזה״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220 במקורות ; בעברית בת-ימינו ; “איזה״ השואל לתכונה ; “איזה״ השואל לזיהוי או לתוכן ; “איזה״ + ש״ע בסוף משפט השאלה ; מילת יחס + “איזה״ כינוי השאלה “איזו״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225 במקורות ובעברית בת-ימינו ; “איזו״ השואל לתכונה ; “איזו״ השואל לזיהוי או לתוכן ; מילת יחס + “איזו״ כינוי השאלה “אילו״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 במקורות ובעברית בת-ימינו ; “אילו״ השואל לזיהוי או לתוכן ; מילת יחס + “אילו״ משפטי שאלת-חלק הפותחים בתואר פועל של שאלה . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229 תואר הפועל השואל לנימוק – “מדוע״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229 במקורות ובעברית בת-ימינו ; “מדוע״ השואל לנימוק ומשפטי התשובה עליו תואר הפועל השואל לנימוק או לתכלית – “למה״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 במקורות ובעברית בת-ימינו ; “למה״ בראש משפט שאלה פועלי ומשפט התשובה ; משפט שאלה הפותח ב״למה״ + משפט תשובה בצורת משפט שאלה ; משפט שאלה שלילי הפותח ב״למה״ ; משפט שאלה קוטבי המקביל בתוכנו למשפט שאלת-חלק המבקש נימוק ; “למה ש-״ תואר הפועל השואל לאופן, לדרך ולתהליך – “כיצד״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237 במקורות ; בעברית בת-ימינו ; "כיצד" השואל לדרך פעולה ולתהליך ; "כיצד" השואל להסבר ; "כיצד" בסוף משפט שאלה ; "כיצד" המקביל לכינוי השאלה "מה״ תואר הפועל השואל לאופן, לדרך ולתהליך – “איך״ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239 במקורות ; בעברית בת-ימינו ; "איך" השואל על פעולה מנטלית של הבנה : "איך" השואל על פעולה מנטלית של מקור הידע ; "איך" השואל על רגשות, על התייחסות, על תגובה ; "איך" השואל על פעולות ועל תהליכים מופשטים ; "איך" השואל על האופן או על הדרך של עשיית פעולה פיזית ; מבנים מיוחדים של משפטי שאלה הפותחים ב"איך" [ משפט מבוקע הפותח ב"איך זה ש-" ; משפט שאלה הפותח ב"איך" + משפט שאלה קוטבי המציע תשובה ; "איך״ + צ"ש ] ; הקשר בין "איך" ל"למה"

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר