יצירתיות בהוראה מורה ותלמיד בעולם משתנה

עמוד:10

ל ומתחדש כל הזמן . הבחירה להציג דברים כך ולא אחרתוכי היֶדע מצוי בכ וקשורה לתפיסת מהות ההוראה . חרף התדמית של המקצוע ושל, היא עקרונית פתיע ומחייבהעוסקים בו ההוראה היא מקצוע יצירתי, לעיתים כאוטי, מ היצירתי במעשה ההוראה מחייב קשרהפןגמישות מחשבתית וכושר אלתור . המורה צריך להיות בכל מקום,ממדית . -ולכן עבודת המורה היא רב,ותקשורת שהוא אינו נתון להצקות או להתעללות, ,ולהשתדל לוודא שהילד בטוח יכול . בד בבד נחוץ ו ,משך היום, שהוא אהובבשלפחות ילד אחד מדבר איתו המורה אמור להנחות ולכוון את התלמיד כיצד ללמוד . כיוון לצערי החינוך אינו תופס את מקומו הראוי בשיח הציבורי והחברתי . שאין לנו שליטה על ממשלות, שרי חינוך או חקיקה, אנו יכולים לשנות רק תה, בין מורה ותלמיד . דווקא בעידן שלי בחלקת אלוהים הקטנה שלנו : בכ להכיל, טכנולוגיה מפותחת יש מקום לאנשים . להביט, להבין, לראות י . כיי ולהקשיב . המחשבים אינם יכולים להחליף זאת, וזו מהות החינוך בעינ ושניהם רוצים להתקדם . , המורה והתלמיד הם אנשים שוחרי טוב וללמודמורים והורים שרוצים ללַמדלחוקרים,ל ספר זה מיועד לאנשי חינוך, בכל ליבם, להבין את נפש הילד שמולם ולגרום לשינוי . הוא אינו מסתמך על כישרון מולד או על מתת אֵל להוראה, אלא מציג טכניקות מובהקות להשגת מטרות חינוכיות וערכיות . למרות הבעיות הקשות המאפיינות את מערכת בסמכותיות החינוך שלנו : אלימות פיזית ומילולית, זילות במעמד המורה ו המערכת, התערבות הורים לא מידתית, כיתות עמוסות ושיטות הוראה לא כל , כדברי שירה של נעמי שמר,אני מאמינה כי – כך רלוונטיות בעידן הנוכחי זה אפשרי משוםתכן, ואפשרי" . יזה י"ל פתוח ועוד לא מאוחר" וכיו"הכ יפה לתרום שנמצאים כאן היום ברחבי הארץ אנשים רבים החדורים בשא ל : הילדים . ו ולטפח את ההון האנושי היקר לנו מכ תוכן העניינים המגוון מאפשר לקורא לעיין ולקרוא בספר לפי הסדר הרצוי והוא מחפשותו כלומר לדלג ולעבור לנושאים ספציפיים המעניינים א ; לו עליהם מענה . אך כדי להבין את מערכת היחסים הייחודית והמיוחדת בין כדאי להתחיל לקרוא לפי הסדר המוצע . ראשית,צים בדיאלוג אנשים החפ ,ולשדרג אותההדרכים לטייבלהבין את מערכת היחסים בין מורה לתלמיד ואת חדשניות להפעלה . ואז לעבור להמשגה של המאפיינים היצירתיים ולגישות

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר