יצירתיות בהוראה מורה ותלמיד בעולם משתנה

עמוד:5

סדרה חדשה" סדרת הספרים "פרשנות ותרבות : האדם הוא יש מפרש . בני אדם, יחידים וחברות, מנהלים את חייהם תוך פירוש מתמיד של מעשיהם, ערכיהם, עולמם ומכלול פעילותם . מעשה הפרשנות אינו רק נחלתם של חוקרי תרבות, אלא הוא בראש ובראשונה נחלתו של האדם הפועל למרחבים השונים שבהם הוא פעיל . בעולם והמנסה באופן מתמיד לתת פשר הפעילות הפרשנית היא אחד ממאפייניו הבולטים של הקיום האנושי . האדם הוא יש מפרש : כיצור חושב הוא אינו מסתפק בעשייה ; אדרבה עשייתו מלווה בהסבר או בהבנה של מעשיו . אמנות הפרשנות משוקעת בדרך כלל בפעילות הפרקטית עצמה, ינה מוארת באורה של התודעה וההכרה השיטתית . היא אינה מתבלטת, וא ואולם לעיתים קרובות נעשית הפרשנות למושא עצמאי ; או אז מוסטת תשומת הלב ממרחב הפעילות המעשית אל המרחב התאורטי . מעבר זה מסמן את ראשיתה של העבודה השיטתית המושקעת בפענוח, בניתוח ובתיאור של מרחבי הפעילות ולמת באופן מובלע פרשנות . העבודה השיטתית הזאת היאהאנושיים, שבהם מג עבודתו של התאורטיקן, ההרמנויטיקן, והיא מציינת את הפיכת הפרשנות המובלעת בפרקטיקה למומנט עצמאי . אחותה הצעירה של סדרת – סדרת הספרים "פרשנות ותרבות : סדרה חדשה" יים . הספרים עוסקת במומנטים פרשנ – הספרים הקודמת "פרשנות ותרבות" הכלולים בה עוסקים במרחב הפרשנות על מכלול היבטיו : פרשנות של טקסטים ספרותיים, פילוסופיים, דתיים ואחרים, פרשנות של תרבויות וחברות, פרשנות של מוסדות חברתיים ושל מיתוסים, אתוסים, פרקטיקות וריטואלים . סדרת הספרים ר על פרדיגמות הלקוחות מתחומי ידעכולה מתייחדת באופייה הבין-תחומי, המתגב תחומיים, ובניסיון להציע קריאה חדשנית ומאתגרת, המעוררת מחדש את השיח גם ביחס למה שנתפס כמובן ומוכר זה מכבר . * * * ספר זה עוסק בשתי סוגיות חשובות במערכת החינוך כיום : האחת, התקשורת בין ות לבעיות משמעת ; והשנייה,מורה ותלמיד, ובכלל זה ניהול כיתה והצעת פתרונ , המשלבות חשיבה 12- עדכון שיטות ההוראה הקיימות לגישות רלוונטיות למאה ה יצירתית . יש קשר בסיסי בין ניהול כיתה וחשיבה יצירתית, שכן בפועל מורה שיידע לבחור את הגישה המתאימה כדי לטפל בבעיה שנוצרת בכיתה, יהיה סמכותי ם יגיעו להישגים גבוהים יותר והדימוי העצמי שלהם ומהימן בעיני תלמידיו, ה יעלה . ובהקבלה, מורה שמלַמד בשיטות חדשניות ייתקל פחות ופחות בבעיות משמעת . כאשר התלמיד מסתקרן הוא מעוניין בלמידה, ותשומת הלב שלו נתונה לחיפוש פתרונות . בעידן הנוכחי מורה צריך להיות יצירתי כדי להגיב באופן מדויק

כרמל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר