1 למה הספר הזה נכתב?

עמוד:13

13 מתכון . אין שיטה בדוקה שתמיד עובדת . אין משהו שיכול להבטיח שבעוד חודש, חצי שנה או שנה תקומו בבוקר למציאות שחלמתם עליה . אז איך אפשר לשכנע אנשים שיש שיטה, קוד, מתכון, דרך מוכחת – כשאין שום דבר כזה ? אהה, זה הטריק : מבלבלים אתכם בין יעד בר תכנון לבין יעד מורכב, בין ב׳ לבין ג׳ . קודם כול, הם משכנעים אתכם שהחלום שלכם זה לרוץ מרתון . ״זה חשוב,״ הם יגידו לכם, ״כי אז תרגישו שניצחתם . ״ ובזמן שאתם משקיעים את כל כולכם באימון למרתון, אתם שוכחים משהו : שאין באמת קשר בין יציאה לרכוב, לרוץ, לשחות, לעשות דיאטה – לבין הצלחה בעסקים . לא כל אנשי העסקים עשו כושר לפני שהתעשרו, אולי כי הם היו עסוקים בעבודה . האם ביל גייטס עשה איירון מן ? האם לדעתכם, וורן באפט אי פעם היה אתלט ? מרתון, תואר שני או דיאטה, הם בגדר יעד בר תכנון . קריירה של מוזיקאי מצליח, זוגיות מושלמת או מאה מיליון בבנק, הם לא . למה ? כי זה לא תלוי רק בכם . זה תלוי באנשים נוספים . זה תלוי בנסיבות . זה מורכב ולא צפוי . וברור לכם שזה לא עובד, לא על כולם, לא כל הזמן . אז למה אנשים קונים את זה ? יש אנשים שרוצים להאמין . הם רוצים – נכון יותר, הם זקוקים לאמונה הזאת – שיש שיטה, שיש טריק, פטנט, קיצור דרך, איזה סוד שיגלה להם מה הם צריכים לעשות ומאותו הרגע החיים שלהם ישתנו . והעניין הוא, שלפעמים משהו באמת קורה . לפעמים אדם מקבל את פריצת הדרך שלו ולפעמים מישהו מבין משהו על החיים שלו . כמו שאומרים, גם תרנגול עיוור מוצא לפעמים גרגיר . והתרנגול הזה הופך לטסטמוניאל – סיפור הצלחה לדוגמה . ואם לא מספיקים לכם מקרי הצלחה של אדם שהפך אפס למאה, מובטל שנעשה בעל מפעל, פושט רגל שמצא את הדרך לעושר, שמן שהיה לאתלט ורווק נצחי שמצא את זוגיות חלומותיו, מציגים בפניכם כמה מפורסמים . אז אם איזה מפקד טייסת 16 - F ושחקנית מפורסמת הגיעו לסדנה, רע זה לא יכול להיות, נכון ?

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר