פתח דבר

עמוד:8

8 עידית שקד על חלוקת הטבע ו מקור חיים , הוא שעורר אותי לרגע של פקפוק ותהייה במקום שקודם לכן הייתה בו ודאות חסרת סימני שאלה . האחד נכתב בידי הפילוסוף הנוצרי יוהנס סקוטוס אריגנה מן המאה ה- ,9 והאחר בידי הפילוסוף המשורר היהודי שלמה אבן גבירול מן המאה ה- 11 . עידוד לבחינה רפלקסיבית של המסורת הפילוסופית-תאולוגית בימי הביניים קיבלתי משני מורים נפלאים - האב הדומיניקני פרופ' מרסל דיבואה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ופרופ' יוסי שורץ מהמכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב . באורך רוח ובנדיבות, פתחו עבורי צוהר לרב-תרבותיות, שמתקיים בה דיאלוג בין פילוסופיה נוצרית ליהודית ובינן לפילוסופיה ערבית, לאתגר האינטלקטואלי שהפילוסופיה והתאולוגיה מציבות זו בפני זו ולאופיו האוניברסלי של הדיון . מורים אלו נטעו בי את ההכרה שבכל פרשנות ספונה כוונה וגלומה שיטה, ולימדוני שכל קריאה וכל הבנה היא בהכרח אקט היסטורי, חברתי ואידאולוגי . ובעיקר, כל מורה, בדרכו הייחודית, שבה את לבי בקסמי המתח האנכי שבין הטרנסצנדנטי לבין העולם הנברא . תודה על שהביאוני בסוד המחקר . זכות נפלה בחיקי להיות תלמידה של יוסי שורץ ושל מרסל דיבואה . למותר לציין שהשפעתם שזורה בדפי הספר . הטעויות והחסרונות - שלי ; אשריי שבאתי בהיכלם . עידית שקד

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר