תוכן העניינים

עמוד:8

על פי ׳מעשה בשני חברים שהלכו לדרשה׳ 129 : סיפור המעשה והטקסט המעוצב 130 ; מקור הסיפור וההקשר הדרשני 135 ; הפונקצייה הרטורית והפואטית 137 ; מאפייני הדרשה, הדרשן והקהל המשתקפים בסיפור 138 ; ניתוח הדרשה הפנים- סיפורית 140 ; מבנה הפרספקטיבה ושאלת הכנות 143 ; האספקט הערכי 144 ; הסיפור כמקרה מבחן להבחנה הז׳אנרית של סיפורי הרי״ח 145 ; הגדרת המשל ומעמדו בדרשה 148 ; אספקט הלשון 150 ; הדיאלוג כמרכיב פואטי- רטורי 152 ; סיכום מאפייני הדרשה והסיפור 153 פרק חמישי : יסודות אידאיים בסיפורי הרי״ח 155 א . הערת מבוא הרמנויטית 157 ; ב . פרשנות בזיקה תאולוגית 164 : ׳מעשה נפלא בתלמיד חכם׳ : על חשיבות הכוונה 164 ; ׳מעשה בעשיר שנתעשר על ידי גזל׳ : מצווה הבאה בעבירה 173 ; ג . פרשנות בזיקה קבלית 179 : ׳מעשה בערבי שהיו לו שלושה בנים׳ : נרטיבה במשמעות קבלית 179 ; ׳מעשה באדם שפגש אריה ביער׳ : תיקון העולמות – דמיון או מעשה ? 184 ; ד . פרשנות בזיקה חברתית 186 : ׳מעשה בגביר שלמדה בתו תורה׳ : לעניין לימוד תורה לבנות 187 ; ׳מעשה באישה הכשרה ובמלך׳ : חשיבות הקריאה בספרי מוסר 197 פרק שישי : סיפורי הרי״ח – בחינה סוציו- היסטורית 205 א . הדרשה והסיפור – פואטיקה היסטורית 205 ; ב . תהליכי חילון והשתקפותם בדרשה 209 ; ג . הדרשה והסיפור ככלי להתמודד עם שינויים חברתיים 214 : פרשת אוברמאייר 216 ; ד . פרשנות סוציו- היסטורית 217 : ׳מעשה בדרשן ובכלבים נובחים׳ 217 פרק שביעי : שיח ואתוס : עיון בספר ׳חוקי הנשים׳ 221 א . הרקע לכתיבת הספר, אופיו ומגמתו 221 ; ב . מעמד הסיפור והטכניקה הסיפורית 226 : הסיפור ׳החכמה לילד מניין׳ 227 ; ׳משל המפוח׳ 228 ; 'מעשה בגנב' – סיפור עממי בדווי 229 ; תופעת הטרנספורמציה 231 ; ג . מעמד הפתגם – אתיקה ורטוריקה 239 : פרק י בספר ׳חוקי הנשים׳ 242 ; המבנה הרטורי של פרק י 246 ; ד . מן הספר אל המציאות 247 סיכום 249 ביבליוגרפיה 251 מפתח השמות והעניינים 269 טיפוסי הסיפורים של הרי"ח 274

הוצאת אוניברסיטת בר אילן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר