היכרותו עם שמס-ה תבריזי

עמוד:13

13 לאמת שלו . מאותו הרגע מת רוּמיוהוא התוודע שלו, תיוכוחוועורניובעקבותיוצמה רבה, ובע 1 ה תבריזי - בשמסולנוכח פני המציאות שהשתקפעתה הישן . היה עליו למות . דבר לא נחשב . מתאימים מאוד לדרךופעותיתיאורים שנרקמו סביב המפגש בין השניים והשההסיפורים ו מה . סיפורים אלה מחנכים לשיטה המוכן לקבל את האמת ולהתאחד עשל אדם . דרכווּתפיהסוּ ואף,להציג בפני הקוראכדי,למשל במת'נווי,מי מביאסיפורים שרוּהלא פחות מהסוּפית ה הזאת השיט . הנכספתגיע לאיחוד עם האמתשיפי לעבור עדשעל הסוּאת השלבים,ללמדו – אמתתלמיד שמוכן להכיר ב – ק אלשלבים שונים שהסתוכולל طریقت ת"ריק"טנקראת אשר ,סיגוףיםשלבים החשובים בדרך הזאת כוללהצריך לעבור כדי להתאחד עם האמת . צמיחה והעצמה אואבדון ותקומהכלומר, وبقافنا א"קא ובנ"פ, תפיוּוון לרעיון הבסיסי בסוּמכ מתאר רוּמי כי הניצוץ השמימי, המהות , 703בבית מספר,כך למשל . 'אני'הרס הי אחר של האדם, טמון בטבעו הארצי, כמו אוצר יקר שקבור מתחת לבית . אם הורסים את הרוחנית . דמיוןכל בר למגיעים לאותו אוצר יקר וממנו ניתן לבנות ארמונות מפוארים שמע,הבית התלהבות רוחנית בעלהוא מתואר כ,יה חסר השכלה פורמאליתה תבריזי ה - ששמסאף על פי ואמנם ניתן לומר ודוברו . האלוהיםאדירה שהתבססה על אמונתו העמוקה כי הוא נציג במגע, שבה את לבם והפכם למעריציו . מועם על הבאים מיה תבריזי הילך קס - ששמסתבוודאו למד אצל מוריםכיי היה מלומד, וטוענים דווקא כמי שיש,לצד הטענה כי מעודו לא למד סוּפי מיסטיקןה תבריזי היה - שמס,םרבים אך לא קיבל את סמכותו של איש מהם . לדעת מלומד שצלח את כל השלבים וחווה איחוד מיסטי עם האל . עד כדי ששינה, אם אכן נכון הדבר כי המפגש הראשון בין השניים היה רב עוצמהובכן שככל הנראה ה תבריזי - מי המלומד משמסמה למד רוּהשאלהפאאינשאלתכליל את רוּמי, דבר זה נותר בבחינת ? דין - מה לחש שמס באוזנו של ג'לאל אל . מלומדאולהיה דרוויש נודד ה - שמסהדעה המקובלת ביותר היא ש, אךבנושאהשערות וסברות רבותישנן . התעלומ ההולך בדרכה מכלה ראהבה אש,האיר לו את האהבה הישירה והבלתי אמצעית לאלתבריזי את חילוץ נר הבוערת . אהבה כזאת היא המאפשרתהלהבתלשנמשך אעשאת עצמו כמו היא האמצעי ,מיה מדבר רוּעליש,אהבה כזאתהנשמה האלוהית מהכלא החומרי של הגוף . אהבה כזאת, כמו גםבמקומות רבים טוען רוּמי בשיריו כישמביא לאיחוד עם האמת האלוהית . מיית . לפי רוּטאיחוד עם האמת, איננה ניתנת לביטוי במילים אלא בחוויה אקסטאהחוויה של על פי הזאת מגיעים באמצעות ריקוד ושירה . לכן,האקסטאטיתלחוויהאחרים,פים רביםוסוּ רקדו ברחובות קוניה . ושרו ,אהבה כזאתבדגלו שה תבריזי, - מי ושמסרוּ,המסופר : Sviri, Sara, 1977 . The Taste of Hidden Things : Images on the Sufi Path . Inverness, CA . 1 Golden Sufi Center . Page 212 .

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר