מבוא

עמוד:12

12 מבוא התבסס על מיסוי ועל תרומות עממיות, לא הוטל על כתפי העשירים ולא היה תלוי ברצונם עשרות כתובות הקדשה ותודה המנציחות תרומות קטנותבהטוב . עדות משלימה לכך יש כרת לנוד . התרומה הגדולה ביותר המויחסית, של שליש דינר או פלוני שתרם משקוף או עמו הכנסת . כל זאתהכנסת היא של רבי אסי, שתרם פסיפס וטייח את כותלי ביתבתימכתובות של מבני ציבורת תרומות ובהם נזכרשרומית וכפרי סוריה - לעומת הפוליס ההלניסטית ילה בפרט . ועניי הקה,שלמים . גם מערכת השירותים נועדה בעיקרה לטובת ההמון הרחב בכלל יהודית ביטוי שילוב של אידאולוגיה חברתיתידי לבמבנה הקהילה היהודית בא, אפוא, . בהשראת מבנים מנהליים הלניסטיים רומיים בעיירות בפרובינציות האחרות בתחומיםשהקהילה היהודית שונה אפוא באופייה מזו 28 מספר : ת אחרות . יירות בפרובינציולפחות מזה של הע, . היקף השירותים שהעניקה גדול יותר 1 רותיה נועדו להמון, היא מומנה מכספיו ונוהלה י . אופייה של הקהילה היהודית עממי יותר . ש 2 גם תרומותיהם של העשירים,שכבת האמידים . במקבילםעל ידי פרנסים שלא נמנו בהכרח ע היו נדירות . העיקרי ןהיה עיסוקקהילות אחרות שזה משונהסים, בי . הקהילה היהודית לא גבתה מ 3 . ןומטרת הקמת . מפעלי מלאכה משותפים ורכוש עירוני משותף היו כנראה נדירים בקהילה היהודית, זאת 4 מועצה המקומית בעיירות סוריה ואסיה הקטנה . בשלא כמו תהבהן היישפרובינציות אחרות משונהכרית הייתה חלקית, בוההשפעה של הפוליס הנ . 5 וקטן של הפוליס . הקהילה הכפרית העתק מ ממנה נהנה היישוב ש . האוטונומיה הכפרית הייתה משולבת ומבוססת על אוטונומיה דתית 6 בפרובינציות והישלא"אתניות - לאומיות"ארגון ויותהיהודי . כמו כן נהנה היישוב היהודי מזכ בית הנשיאות ריכז תפקידים וסמכויות אלו . . אחרות פרק הסיכום . אנו מחדדים מעט היבטים שאינם שם . ראו ספראי, הקהילה, 28

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר