פרק שישי

עמוד:5

מציעא כרך בבבא 5 ,חזרו בהםשו עמשמ"הטעו" : ברם גם ניתן להציע את הפירוש המקובל יותר, המופע בבבלי בהסבר הראשון נדון ( הבבלי למשנהר חילופי שמציע התלמוד בסיפא . הסבר זה הוא הסבכמו כלומר הטעו משמעו . ה" ( עו ע"ב ) י ליי תנא חזרו, נמי הטעו קרהאת אימא : "איבעי : להלן ) , "הםחזרו בעל כאלה ש"ביניהם אלא הבדל לשון . לפי הסבר זה משנה ב מדברת ואין,חזרו ן אחרת ממשנה א . בלשומנוסחת והיא ו ואירעו אבל או אונס או שהטעוהורהב"וכן מי שהיה יינו בתוך : טן שנינובמשנת מועד ק רבי יוסי . רבי יהודה אומר עושה לו לימודים בשביל שלאדבריזולף וגומר וגף כדרכו, , 2 פועלים הפשוטמשמעו "עוטה"ו,שנתנויחמיץ" ( פ"ב מ"ב ) . למשנה זו קשר נושאי ברור לסיפא של מ . 3 שחזרו בהם שםהוא כל טענה לא נכונה . "הטעו"שע שמפ"י ה"א, י ע"ג ) מ ( יבמות ירושלמי במסוגיית ה שה ) . אם כןיאת האלמנה ( או הא"הטעו"והוא בבחינת ,עלעל מידע מוטעה על מות הבמדובר . פרש לגופווכל מקום צריך ל,חזרה או הטיית מחיר,הוא לשון כללי"הטעו" חירלמה הוא הבטח"טען"מ" . או מטעןםליהר עשוכ" : מופיע גם בהמשך המשנהה"רש טעוהש גבוה, ואיננו חוזר בו . ר קבוע, אבל היא איננה עוסקת כלל בשאלה מחיבפועלים שיש להםעוסקתן מועד קטנתמש . ולאכה בעצמיד מי על התחתונה אלא בכך שהפועלים ערקו, ובעל הבית צריך לעשות את המ וביןיתהבבין שהטעו את בעל ,ר את הפועליןוכהש" : בתוספתא המקבילה למשנתנוכן משמע בזמן שלא ? אמוריםרים ל זה אלא תרעומת . במה דבן להן זה עשבעל הבית הטעה אותן, אי הלכו, אבל שכר את החמרין והלכו ולא מצאו, שכר את הפועלין הלכו ומצאו את השדה . ) פ"ז ה"א ( "ילנו דומה עושה מלאכה ליושב ובטיבטלים . שארתן להם שככשהיא לחה, נו ונאה . ההם דין לעלים שיש ת שוב בפועוסקוהיא ,משמעו חזרו"והטע"שבתוספתא משמע שא של משנתנו יש לפרש בבעל הבית ופועלים שחזרו בהם או שדרשו מחירהריאם כן את י המשניות . שאת שני גוואולי בכוונה הניסוח עמום כדי לחבר ,מופקע הירושלמי ? יהה ההטעית הטעה את הפועלים . מה הייתהירושלמי פירש כנראה שבעל הב והטעה אותם . ליתר ,ךך וכואמר להם שערך העבודה כותם לעבודהמפרש שבעל הבית שכר א , ( דינרים ) השיבעל הבית אמר להם שבעבר שכר פועלים למלאכה כזאת ושכרם היה חמ,דיוק . 4 יםשרה דינרו עליברובם קובפועל 2 איננו בכתב יד קופמן, וראו פירושנו למועד קטן פ"ב מ"ב . 3 . ,6 עמ' פירושפרידמן, 4 בבלי . ו הרשב"א לראשלמילפירוש הירו

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר