מבוא

עמוד:9

עא כרך אבבא מצי 9 וכך הציג את מערכת,ריון המרכזיטנושא הסימן הוא הקרישיה בצורה שיטתית ומצא את הבע נֶה שבהםי משכללכן , ולאחר מהכריזחייב ליש סימןשאם אשון הכללים כהיררכית . הכלל הר כגון סימן העשוי להידרס, מקום סימן, ,יש סימן ואיננו חייב להכריזבהם ים שמקרים מיוחד ,אך לא ראשייון מרכזי רהוא קריט"יש סימן"הכו' . לדעת רבי יהודן וטפויסימן הבא מאליו, ש . בי מאיר הוא לכל היותר משנירולדעת פות משקים בצורה משפטית, והדוגמאותאנרם נוסחו התי רבי מאיר טאפשר גם שבדבר עוד נעיר . "שלו" מקרים רגילים או מקרים שהיו, ובכל אחד תנאי המקרה הכתיבו שהחפץ , האבדההמצווה היא להשיב את . בו האבדה שייכת למוצאשמצב ר דברים אין כללשלפי ספ כלל . איננה נדונה ש בה סימן או לא ללא כל הסתייגות . השאלה אם י ם על חפץ אבוד גם כשאין סימן . ם בנות זמננו, מכריזייל בחברות מתוקנות, גגשנו לעכפי שהד ,ריז על כךו להכן עלי ( ללא סימן ) עדייואם מצא אדם בגד,הנחה היא שאין הרבה מאבדיםה א אף אחד לוכמובןגד יקבלו . ההנחה היא שאין יותר ממאבד אחד לבגד כזה,איבד בשומי עדברה כזאת, וכך מקובליות בחיתי לחלהטעות . באופן אישי זכאותו לרמות עלה על דעי . עות מהכתוב בתורהכולל חברות שאינן מונָּ,היום בחברות אינטימיות בין שוק לבין ,ל בין אלומות לכריכותדבדל בין רבים ליחיד והלמשל במשנה מופיע הבךכ יעיקר, אלא הסיכולא הסימןאלה בכל – מוצנע ך ציבורית למקום סחורה פרטית, בין דר , ידי הולכי רגלפגע עליהסיכוי שהחפץ י : נותואחר החפץ מסיבות שר על חיפוש שאדם יוות י כנסיות מעות בבת"המוצא : ( ברייתא ? ) הר מיממצטט י ( כא ע"ב ) בלהבוכן הלאה . בהקשר זה ם מתיאשין מפני שהבעלישם, הרי אלו שלו,ובבתי מדרשות, ובכל מקום שהרבים מצויין הוא אינו מסביר מדוע הבעל ; שמקום של רבים שונהורש המפהבבלי מתעלם מהטיעוןן" . מה ומסביר שמאבד היבט של ידיעת המאבד, . התלמוד עוסק שם רק במתייאש דווקא במקרה כזה לויאיננו תמקרה זה,, בהדיןיאוש שלא מדעת ) . על כל פנים ע על כך ( ואין בעיית ידמטבע יו ולכן הבעללך לאיבוד בוודאותיטבע מקום שבו המכנסת היהודי הואין שבית העני . מןבסימ ים שבארץ ישראל . כזאת איננה מתאימה לבתי הכנסת המרוצפהמתייאש . יש להעיר שמימר . 2 טבע ( ואפילו אם היה אין הוא תקף ) סימן במןודאי איוו במקרה זה בלדעתנ אם כן הסימן . , ח ע"ג ) ט ה" בבא מציעא פ"ב',וקתו בפ"ב מ"ז ] בדבר שיש בו סימן" ( ירוהלכה כרבי טרפון [ במחל , ח ע"ד ) שם,ף לראיות את המשפט "תלמידי חכמים אין צריך ליתן סימן" ( ירו',לצרניתןההלכה . אולי קובע את . סימןרת אבדה לאחר שהמאבד נתןזר על החחרון מדבהמשפט הא ם בר שאין סימן , אמר כלום לא , נירונית היא, של מלך פלני הוא , חבירו סלע זו חדשה היא"המוצא סלע ואמר לו 2 תוב עליה לא אמר כלום, אלא הרי היא של מוצאה" ( תוס', פ"ב ה"י, וראו עודלו שמו כעוד אלא אפילמטבע . ולא של מעתיק מאוחר הסבר ןמלך פלוני" הילים "שליסר נירון . המקונית היא סלע של הסלע נירכה ע"ב ) . , בבלי . " נירונית"למילה הבלתי מוכרת

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר