פרק ראשון

עמוד:10

10 שנה אמאפרק י שהראינו בפירושנו על אתר ( משנת שבת ) הירושלמי . אבל כפ 8 רק קורבן חטאת אחד חייב ו מכנסת כמה בלבד, היאת . רשימת המלאכות היא רשימה ספרותינייןאחרת את כל הערואה ) . כל ת אח סמלית וספרותית ( ארבעים חסרשיש לו משמעות מסויםניין מלאכות ומציגה מ הם כולם אבות – וכדומהאו לגבןל לנגן, למדוד, לרפא ה אחרת אסורה גם היא . כך למש לאכ מ . לפי הירושלמי מלאכה חייה חפר חרץ תני רבי " : כפי ששנינו,ם הד לשיטתו של הבבלינו גבירושלמי מצא,עם זאת "תלדו תו "דרת ההג . אם כן ) , וכן שם ע"גט ע"ד', שבת פ"ז ה"ב, ( ירורישה"נעץ תולדות לח ו הירושלמי מקפיד על כך בבבלי היא נרחבת יותר, ואילקרובה בשני התלמודים, אבל נובע מכך שהבבלי צריך היה להגדיר בדל שהתולדה תהיה חלק ממלאכת האב, ודומה לו . הה ו הירושלמי לא אחד האבות, ואילה של כתולדסורה בשבת, ואיננה ברשימה,מלאכה הא כל אלו שמנינו . כמו ות כות נוספ מלא היסס להגדיר בת היא בעיקרה סידור ספרותי שאין לו נת שבת ראינו שאכן הרשימה בשבדיוננו במש משמעות הלכתית רבה . אבות "המונח עלגם עומדים ,שו לשבת רו הבבלי כאן ( ב ע"א ) והירושלמי בפי, דים שני התלמו הראשון םת האבוי ) . שם ה מ" כלים פ"א מ"א ; זבים פ"ב – ' זב וכוה, השרץ, ( המת "ה ומא ט באופן חמור יותר, וניתן ים אבות מטמא ה ) . לד הטומאהואה, בניגוד לולטומאה ( אב הטומ ה ולד הטומא לו בניגוד במגע ישיר וראשוני עימה,, אולהגדירם כחפצים המחוללים טומאה הבבלי רואה בכךגת חומרתה . מאה, וירידה בדרב הטואה מאא תוצאה של העברת הטומו שה נאותה ליחסה מ ואילו הירושלמי רואה בכך דוגהאבות, זה של התולדות שונה מין שכן ד,יקוש צאה משנית . כלומר הירושלמי תו םהאב הוא הטומאה העיקרית, ותולדות : בין תולדות לאבות בהלכה . בלי הב ו ית, ובמשמעות הספרותפיון המונחהדמיון בא ת מחפש א מינה ] התובעת תוצאה [ נפקא,ת הבבלי שנו לבין פרלמירשנות הספרותית בירושבין הפההבדל חד המאפיינים השונים של שני התלמודים . הבבלי מחפש משמעות ללא ספק אלהלכה, הוא ואילו הירושלמי מוכן ,לחלוטיןתאין לו משמעות כזאת הוא חסר משמעוש מה ו, הלכתית גם יש בירושלמית . לה תוצאות הלכתיות פורמליולתי הלכתית שאיןעות בם משמלקבל ג וברת לא במגע ישיר אלא במגעכלומר טומאה שע,"מדפות" : אה הצעה להגדרת תולדות הטומ רי אין שה רוץ דחוק, י . אבל הת 9 ה"ב, ט ע"ד ) פ"זירו', שבת – ללא חיבור ממשי ( ד ו מא עקיף לם וא כמו מגע או היסט, שהם כועצמאי אלא המאה רם טוונו ג אינ " מדף "ל ובכל יקין, זנלף מד 8 מסכת כריתות מבינה אתשות ראינו יתרושנו לכמ"י, ברם בפירות פ"ג ר בכריתל של הבבלי מצוי כברה הכללכאו . מלאכהת לבין אבדובין תולחנההברה כלל לאיננה קשושבצורה שונה "לם אחדהע"המונחים 9 . רושנו לפרה פ"י מ"ג, ובנספח למסכתיראו פ

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר