הקדמה

עמוד:13

13  הקדמה ששם האל הגיע ; אינם ניתנים לידיעה , מאחר שהם אחד , שהתורה ואלוהים ושכתביו מכילים לכן , היו קבלה חילונית שכתבי קפקא ; מקוטע אלינו רק ב , כנגד זה . " של השלמות ההורסת , משהו מן האור החזק של הטקסט המכונן " זה של כתבי הקודש וזה של הקבלה , מכריז אידל על הטקסט המכונן אידל טוען , אל מול הדגש הקפקאי על השלילי . " שלמויות שבולעות " כ ומציב לעצמו את התפקיד של ייחוס , התלמוד והקבלה , ך " לשפע של התנ שלמות " מדים על יצירת ו שאנו ל , הקבלה לפרשנות באופן קרוב כל כך " . בולעת אלא מתייחס אליו כאל עוד יצירה , אידל אינו מבטל את שלום , שוב . שאפשר לגלות את סתריה באמצעות צורות חיוביות של פרשנות , מכוננת אבל אני חושד ששלום עצמו היה נהנה , של שלום אינם שמחים כל כך חסידיו מאחר שהגנוסטיות היהודית שלו עצמו לא היתה דואליסטית ויצרה לגביו את לא , שעם ידידו שלום יצר צמד פרשני עצום , הנס יונאס . מהותה של היהדות בדיון איתי אמר וכמה פעמים , אהב את הרעיון של גנוסטיקה יהודית נועדה לכישלון משום " עוד גישה ליהדות " שמשאלתו של אידל לחשוף , יונאס , שלום . לא הותירה עקבות , תהיה אשר תהיה , שהדת היהודית הקדומה ואידל נראים לי רביעייה שאין להימלט ממנה של מחקר מערבי הנרי קורבין ואידל עדיין עשוי למצוא בקבלה כלי לפענוח , ת או גנוזיס על אזוטריו . הפרשנות שתענה על ספקנותו של יונאס היא יצירה מתקדמת המגיעה אל מעבר למחקריו שלמויות בולעות לא , הקשיים שהיא מעמידה הם מוצדקים ומפצים . הקודמים של אידל בקבלה אלא גם לקוראים פשוטים , גילים כמוני רק להבנת הקבלה על ידי קוראים ר מודרניות של פרשנות והם מוכנים - אחרים שעייפו מן השלילות הפוסט ך ובקבלה וגם ביצירות מכוננות " בתנ , ורוצים לקבל בברכה שפע משמעויות מה שאידל מכנה . מדנטה ושייקספיר ועד פול צלאן וסמואל בקט , חילוניות לאיכות המטמיעה של שייקספיר או של קרוב , " איכותה הבולעת של התורה " כבעלי יכולת , כמו גם כתבי קודש , אפשר להגדיר סופרים חזקים . ויס ' ג עשויה להתפרש כאחד מכמה תהליכים " להטמיע " המילה . להטמיע אותנו לספוג דרך הנקבוביות או להתעמק בכל תשומת הלב והעניין או : קשורים שאליה הוא " בליעה " ל את ה מגדיר איד ' בתחילת פרק ה . להיבלע לגמרי : מכוון

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר