הקדמה

עמוד:10

שלמויות בולעות  10 התייחסה במקורה לכל , כלומר מסורת עם נימה של מסירה , " קבלה " לערך 1200 אבל מאז שנת , פה - ס הנרחב של התורה היהודית שבעל הקורפו רבי אברהם ) ד " המונח ניתן לתורתו של ראב . היא הפכה ייחודית יותר , ואילך , יצחק סגי נהור , בנו . 12 - החכם הגדול של יהודי פרובנס במאה ה , ( בן דוד שהיה מצוי בשתי , ספר יצירה חיבר את כתבי הקבלה הראשונים כפירושים ל אולי מן ) ושהיה ככל הנראה עתיק הרבה יותר , גרסאות מן המאה העשירית ספר יצירה מלמד שאלוהים ברא את עולמו בעשר ספירות ( . המאה השלישית ל האלפבית האותיות ש 22 - ומ ( ייתכן כי אלה פשוט המספרים אחת עד עשר ) . העברי הגם ששום מקובל לא היה ) ספר יצירה קבליים היו ל - פירושים רבים טרום היצירה . וכולם נורמטיביים למדי , " ( קבליים - טרום " מקבל את המונח כך יש . 13 - שהחוקרים מתארכים למאה ה , ספר הבהיר האזוטרית הבאה היתה ספר לר יצירה ספ בין , פה - של מסורת על כמעט לפנינו תעלומה בת אלף שנה היא הצד , בעיני המקובל האמיתי אין זו בעיה כלל כי לטענת הקבלה . הבהיר ספר הבהיר ב . פה שקיבל משה מאלוהים בסיני - האזוטרי של התורה שבעל עשר המידות או העקרונות או - הספירות הן מה שהיו מאז אותו הזמן אחרי שהכתיב , מסר את חיבוריו בסתר רבי יצחק סגי נהור . הכוחות האלוהיים יש הסכמה על כך שרבי יצחק יצר מחדש , ככלל . אותם לתלמידים נבחרים לקבלה עצמה יש טקסט . משיג מחדש את אלוהים כאינסוף מ את הספירות וה הספרים - ספר , של רבי משה די ליאוןספר הזוהר - מקראי - בתר , ( קנוני ) מכונן אבל יוחס על ידי , 1286 - ל 1280 שנכתב בגואדלחרה בספרד בין השנים , ( ארקניזציה ) לא נזקק להרזיה הזוהר . מחברו לחכמים מוקדמים הרבה יותר אבל כיצירה מכוננת למקובלים הוא יצר אתגר לעיונים פרשניים שהשגיבו עוצבה באופן עקרוני , ואילך מימי יצחק סגי נהור . אפילו את הדרו המורכב . הוסיף לה פאר והדר הזוהר אף ש , אותה קבלה שחקרו שלום ואידל ועוד , מקבל את כל זה קבלה ופרשנות : שלמויות בולעות , ספרו של אידל מטרתו היא להראות את . כנתון וממשיך את עבודתו משם , הרבה יותר , ך " ד של המקובלים לאיתור הערכים המרכזיים של התנ דרכיהם המגוונות מאו זו . וכן להארה של צורות הפרשנות שלהם שנועדו לחשוף את הערכים הללו אם כן מהו : שלום לפני שהיתה של משה אידל היתה מטרתו של גרשם הביקורת המכבדת של אידל על שלום ? ההבדל בין שני מלומדי הקבלה הללו שיח - דו " הוא מדבר על ( 1998 ) מיסטיקונים משיחיים ב : את בכל כתביו מתבט

משכל (ידעות  ספרים)


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר