הסיירות: תוכניות ייחודיות להכשרה ולהשמה של מורים

עמוד:14

14 | שבילים לחינוך מבוסס מקום עתיד התוכניות הייחודיות בשנת 2015 הוחלט במינהל עובדי הוראה לראות במִגוון התוכניות שנפתחו ב - 20 השנים שלפני כן פורום של קהילות הלומדות זו מזו ומקיימות אינטראקציה קרובה 3 מטרת הפורום הייתה לחזק את התוכניות ולאפשר למשרד עם משרד החינוך . החינוך ללמוד מהן על כלל המערכת . הפעילות החדשה כללה כמה נושאים : א . פורום למידה לכלל התוכניות הייחודיות – הפורום מתכנס זה ארבע שנים ברציפות, ומקיים כחמישה מפגשים בשנה . ב . הפקת חומרי שיווק ותדמית – סרטון, פוסטר וקטלוג שהוכנו בפורום הלמידה הוצגו בפני אלפי מפקחים ומנהלים, והם אמורים לשרת גם רשויות ורשתות חינוך . ג . מינוי בעל תפקיד אחראי במשרד החינוך . ד . ב - 2018 הוקמה ועדה בראשות ציפי קוריצקי, הממונה על תוכניות ייחודיות 4 הוועדה הגדירה אמות מידה לתוכניות ומורים עולים במינהל עובדי הוראה . ייחודיות : לתוכנית יש בסיס רעיוני ( "צבע" ) אשר ייחודי לה . לתוכנית יש סדירויות למידה מוּבְנות . לתוכנית יש מסגרות ומבנים ארגוניים תומכים מיוחדים ( תהליכי הדרכה, ליווי וחניכה ) המשולבים בפרקטיקה של ההוראה . התוכנית פונה לאוכלוסיות יעד ייחודיות, כלומר לפלחי אוכלוסייה השונים מאלה שבדרך כלל פונים להוראה ומשתלבים במערכת החינוך . התוכנית מקצה משאבים ייחודיים . התוכנית מכשירה חונכים ומלווים לקליטת הבוגרים במערכת . התוכנית מקיימת תהליכי הערכה ומשוב להפקת לקחים ולשיפור איכויותיה . בתוכנית קיימות לכידות וקוהרנטיות בין כל חלקיה . כמו כן הוצעו אפשרויות לפעולות שמומלץ לפתח בתוכניות הקיימות והחדשות : מיצוב התוכנית באופן שיסייע לפתח שייכות ומחויבות של הלומדים בה . הדבר יסייע לפתח מוניטין של התוכנית ו"גאוות יחידה" של הלומדים בה . 3 את הפורום הובילו תחילה ד"ר אורנה שץ אופנהיימר וד"ר אסתי פיירסטיין, ובהמשך עשתה זאת ציפי קוריצקי . מנחי הפורום היו נח גרינפלד וד"ר שרה זילברשטרום, כולם אנשי צוות במינהל עובדי הוראה במשרד החינוך . 4 בוועדה השתתפו ד"ר דליה עמנואל, ד"ר רמה קלויר, אסתי הלפרין, ד"ר יותם טרון, ורד גורפינקל שמיר ורותי זוסמן .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר